וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה למצוקת הדיור בתל אביב?

נועה קושרק

19.10.2009 / 21:41

מועצת העיר אישרה הצעה, על פיה כחמישית מהדירות שייבנו ויימכרו בצפון מערב העיר יהיו בנות עד שני חדרים ובגודל שלא יעלה על 50 מ"ר

מועצת העיר תל אביב-יפו אישרה הערב (שני) פה אחד הצעה שעשויה, לדעת יוזמיה, להביא בשורה למצוקת הדיור לצעירים בעיר היקרה. על פי ההצעה, כחמישית מהדירות שייבנו ויימכרו בצפון מערב העיר יהיו בנות עד שני חדרים ובגודל שלא יעלה על 50 מ"ר.

יוזם ההצעה מאמין כי זו עשויה להיות הזדמנות יוצאת דופן לדאוג לאוכלוסיות הללו בהתערבות רגולטורים מינימלית. לפי ההצעה, "תוך מספר שנים ייווצרו אלפי דירות שיתאימו בתכנונן לצעירים, סטודנטים וזוגות צעירים".

ההצעה, שהעלה סגן ראש העיר, אסף זמיר ממפלגת הצעירים "רוב העיר", מתייחסת לשטחים בתוכנית מצפון לאזורי חן ועד גלילות. "מדובר בשטח שווה בגודלו למרכז ת"א", הסביר זמיר בשיחה עם "הארץ", "שבו צפויות להיות 10 אלף דירות בגודל ממוצע של 120 מ"ר, מכאן שייבנו 4,000 דירות קטנות. בתוכנית הזו כבר הפיקו את הלקחים משכונות אזורי חן והגוש הגדול בצפון מערב העיר, והיא אמורה להיות המשך של העיר - עם בנייה בשתי וערב ורחובות נשפכים לים".

ההצעה שאושרה היום קוראת למועצת העיר להנחות את מהנדס העיר להכין תוכנית ברוח הדברים ולאחר מכן להביא את התוכנית לדיון בוועדת ההנהלה העירונית ובוועדת המשנה לתכנון ובנייה.

"דירות כאלו יתאימו גם לאנשים כמוני - שנמאס להם לגור עם שותף", אמר "זו לא פחות ממהפכה בתפיסת העולם של העירייה לגבי הצעירים. זה שוק חופשי וקשה לצפות את המחיר, אבל ככל שנגדיל את היצע הדירות הקטנות, זה יעזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully