וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לפיגוע: תוגברה השמירה על חב"ד בהודו

יוסי מדריסוביץ'

19.10.2009 / 20:15

בבתי חב"ד בערים פונה ופושקר טוענים כי התרעות של צבא הודו, גרמו לתגבור משמעותי של האבטחה. את שני הבתים מקיפים עשרות שוטרים הודים שמפטרלים במקום 24 שעות ביממה

השמירה בבתי חב"ד בערים פונה ופושקר בהודו, תוגברה מאוד בשבוע החולף. כך סיפרו הערב (שני) לוואלה! חדשות שליחי חב"ד בשני הבתים. בימים האחרונים נפגשו בכירים בצבא ההודי עם שליח חב"ד בעיר פונה, הרב בצלאל קופצ'יק וסיפרו לו שאנשי המודיעין בצבא התחקו אחר שיחות טלפון חשודות, שמהן עלה כי ישנן כוונות של מחבלים לפגוע בבית.

חיליק מעטוף, שליח נוסף לבית חב"ד בעיר פונה, סיפר כי "ההודים אמרו שיש כוונות לפגוע וזאת לאחר שאנשי המודיעין חשפו שיחות טלפון שבהם נשמעו גורמים עוינים. נכון לעכשיו, הבית כולו מאובטח, מסביבנו הגיעו שוטרים עם שלושה אוטובוסים והם מבצעים אבטחה רצינית בכל הרחוב. בנוסף לכך הם מסתובבים עם גלאי מתכות. הישראלים שבאים לפה שואלים ומתעניינים ולא נראה שהם מפחדים. כמות הישראלים שמגיעה לכאן לא פוחתת והיא עומדת על עשרות ביום".

בשבוע שעבר הוציא המטה ללוחמה בטרור במשרד הראש הממשלה אזהרת מסע להודו והגדיר את האיום כ"איום קונקרטי גבוה מאוד". האיום כולל ריכוזי ישראלים ומערביים, בתי חב"ד ובתי-כנסת ברחבי הודו, לרבות חבל גואה. ההמלצה של המטה ללוחמה בטרור קראה לישראלים להימנע משהיה באתרים אלו. בנוסף לכך, בשל איומי טרור פוטנציאלים ברחבי הודו כולה, הומלץ למטיילים הישראלים הנוסעים להודו לנקוט בצעדי ערנות וזהירות.

מנהל בית חב"ד בפושקר, הרב שמשון גולדשטיין סיפר כי "בארבעת הימים האחרונים תוגברה כאן האבטחה. הביאו לכאן יחידת קומנדו, הבית מאובטח 24 שעות ביממה וזה דבר מאוד נדיר. הישראלים שמגיעים לכאן לא מבינים על מה מדובר והפאניקה קיימת ככל הנראה רק בארץ, בישראל. ההודים טוענים שיש התרעות, הם מאבטחים את הבית על הגגות, בכניסה ובכל מקום, ממש כמו במלחמה. אתמול היו אצלנו 40 חבר'ה ויחסית ליום חול, זה נחשב די הרבה. אני בטוח שיש ישראלים שמפחדים להגיע, אבל מי שרוצה להגיע, שיגיע, מפני שהמקום מאובטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully