וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: לבייב יסכים לפתיחת עיר המלכים בשבת

מיכאל רוכוורגר

19.10.2009 / 18:45

המתחם באילת נמצא בבעלות אפריקה ישראל (37%) של לב לבייב, אלרן נדל"ן (40%) של אלרן השקעות של בני משפחת גדי, דורי ודני דנקנר ומשקיעים פרטיים

בזמנים קשים אנשי עסקים לא בוחלים באמצעים בכדי לצמצם הפסדים: שותפות מוגבלת עציון גבר, המפעילה את פארק האטרקציות עיר המלכים באילת, שוקלת להפעילו בשבת. המתחם באילת נמצא בבעלות אפריקה ישראל (37%) של לב לבייב, אלרן נדל"ן (40%) של אלרן השקעות של בני משפחת גדי, דורי ודני דנקנר ומשקיעים פרטיים. כך עולה מן המצגת לבורסה שפרסמה אתמול אלרן נדל"ן לקראת אסיפת בעלי האג"ח א'.

אלרן נדל"ן ציינה כי "פעולה זולא התאפשרה עד כה בעקבות מגבלות חוזיות בהסכם המייסדים, בו נקבע לבקשת אפריקה ישראל, כי הפארק לא יפתח בשבתות וחגים".פארק עיר המלכים משתרע על פני שטח של 16 דונם בצפון אילת, כשמאז המחצית שניה של 2005 ביקרו בו למעלה מ- 1.3 מיליון מבקרים.



התוצאות הכספיות של הפארק אינן מעודדות - הרווח התפעולי התזרימי (ה- ebitda) הסתכם במהלך ינואר-אוגוסט 2009 ב- 1.33 מיליון שקל בלבד, לעומת רווח של 4.2 מיליון שקל ב- 2008 ושל 10.5 מיליון שקל ב- 2007.



בגין עיר המלכים קיים חוב לבנק לאומי (עם זכות החזרה לחברה) בסך 65 מיליון שקל. החוב נמצא במחלקת אשראים מיוחדים בבנק במומ לפריסה מחודשת. כרגע הנכס לא מכסה אפילו את הריבית. בנוסף דרושה השקעה נוספת במתקנים על מנת שהנכס שיוכל להניב מזומנים בעתיד. החשש של מחזיקי האג"ח הינו מהזרמות נוספות, ומדרישה של בנק לאומי להחזר החוב.

במהלך אסיפת בעלי אג"ח א' גדי דנקנר נתן סקירה ארוכה ומפורטת על מצב הנכסים של החברה בחו"ל, שרובם מצויים עדיין בשלבי תכנון וחלקם אף ללא תב"ע , אך לדבריו "קיים בהם פוטנציאל". החברה אמורה לשלם בסוף חודש הבא למחזיקי אג"ח א' כ- 27 מיליון שקל, כשבקופתה 17 מיליון שקל ועדיין לא ברור כיצד היא תצליח לעמוד בזה. עם זאת בשלב זה החברה לא מבקשת פריסת החוב.



המזומנים נמצאים בפיקדון בחשבון משותף עם הנאמן של סדרה ב' משום שנבע ממימוש נכס שהיה משועבד לסדרה. יחד עם הוצאות נוספות שידרשו החברה מעריכה כי יהייה חסר לה כ- 9 מיליון שקל לתשלום הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully