וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השוליים המסוכנים של המתנחלים התרחבו"

יהושע בריינר

19.10.2009 / 18:36

בכיר בצה"ל מעריך שהזרם הקיצוני בקרב המתנחלים גדל מאוד באחרונה. "כבר לא מדובר בכמה מטורפים. היום יש חממות לגידולי פרא", אמר הקצין אך הוסיף ש"רוב האוכלוסייה נורמטיבית"

"רובם הגדול של המתיישבים הם אנשים נורמטיביים, אולם יש ביהודה ושומרון שוליים מסוכנים שהתרחבו מאוד", אמר היום (שני) קצין בכיר בצה"ל, "כבר לא מדובר בכמה מטורפים. היום יש חממות לגידולי פרא ביהודה ושומרון. צריך להדגיש שרוב האוכלוסייה ביהודה ושומרון אינה כזאת, אך יש כאלה שבעבר היו בתפקידים שונים והיום הם כבר לא והם מלבים את האש".

הקצין התבטא על רקע מספר עימותים שאירעו בשנה האחרונה בין מתנחלים לבין כוחות הביטחון, ובהם החשד שבקבוק תבערה הושלך אל עבר רכב מג"ב לפני מספר שבועות בשומרון, עימותים שפרצו בעקבות פינויי מאחזים ביהודה ושומרון וכן פעולות 'תג מחיר' בהם נקטו המתנחלים לאחר הפינויים. עם זאת הדגיש הבכיר, כי בשלב זה אין תוכנית אופרטיבית לפינוי מאחזים בלתי מורשים בגדה המערבית, מה גם שלא הוקמו בשנים האחרונות מאחזים חדשים.

בצה"ל ובמנהל האזרחי מתמודדים בימים אלה עם עונת המסיק ביהודה ושומרון, כשעיקר החשש הוא מעימותים בין המתנחלים לפלסטיניים על רקע סוגיית הקרקעות. במערכת הביטחון נערכו מבעוד מועד לתקופה זו, כשבין היתר נערכים מסיקים תחת אבטחה של צה"ל באזורים שהוגדרו כבעלי פוטנציאל גבוה לחיכוך.

בנוסף אומר הקצין הבכיר כי צה"ל יידע להתמודד עם מספר גדול של אנשי חמאס שייתכן וישוחררו לשטחי יהודה ושומרון במסגרת עסקה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. "יש בבתי הכלא בישראל אנשי חמאס רציניים מאוד, בעיקר מבחינת מנהיגותית. אין ספק שמספר כזו של אנשים שישוחררו יכולה לשנות הרבה דברים בשטח, אך צה"ל יידע להתמודד עם שחרור כזה. צריך לזכור שבניגוד לעבר, כיום יש לישראל את גדר הביטחון כמרכיב ביטחוני חשוב וזה דבר משמעותי מבחינת ההגנה על העורף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully