וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה: לתת אזרחות ישראלית לילדי הזרים

19.10.2009 / 18:22

מפלגת העבודה מצטרפת לקריאות נגד גירוש 1,200 הילדים הזרים שנולדו בישראל וקוראת להעניק להם ולהוריהם אזרחות. ברק: "חובתנו היא להשאיר את הילדים בארץ מבחינה יהודית ואנושית"

סיעת העבודה בכנסת קראה היום (שני) לממשלה בישיבתה השבועית, לנקוט בצעד הומניטרי ולהעניק באופן חד פעמי אזרחות ישראלית ל-1,200 הילדים הזרים שנולדו בישראל ול-600 הוריהם. במקביל קראה סיעת העבודה להמשיך במאמצים לאתר את מאות העובדים הזרים השוהים באופן בלתי חוקי בישראל ולהחזירם למולדתם לצורך פינוי מקומות עבודה לאזרחי ישראל.

במהלך ישיבת הסיעה אמר יו"ר מפלגת העבודה ושר הביטחון אהוד ברק כי "חובתנו היא להשאיר את הילדים בארץ מבחינה יהודית, לאומית, מוסרית ואנושית". את הדיון בנושא יזם השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן, שאמר במהלך הישיבה כי "זהו צעד הומניטרי יהודי צודק וחכם. ממשלת ישראל צריכה לאמץ במהרה את ההחלטה".

באגודה לזכויות האזרח ובמוקד הסיוע לעובדים הזרים בירכו את סיעת העבודה על החלטתה לתמוך באזרוח ילדי מהגרי העבודה, והביעו תקווה כי שרי וחברי הכנסת של סיעת העבודה יביעו ברוח זו גם את תמיכתם בהצעת החוק למניעת מעצרם וגירושם של ילדים, אשר צפויה לעלות לדיון בועדת השרים לענייני חקיקה בחודש הבא.

שרת התרבות והספורט לימור לבנת הגיעה אמש לפתיחת תערוכת המחאה "ילדות בצל גירוש" בתל אביב כדי להביע את תמיכה בילדי הזרים. במהלך ביקורה בתערוכה העוסקת בגירוש ילדי מהגרי עבודה אמרה השרה לבנת כי "ילדות בצל גירוש" בת"א, תערוכה נגד גירוש ילדי מהגרי עבודה. בפתיחת הערב אמרה לבנת כי "באתי לכאן הערב כדי להזדהות עם המאבק למניעת גירושם של 1,200 ילדים שנולדו במדינת ישראל, גדלו כאן וחלקם כבר מתגייסים לצה"ל".

לבנת הוסיפה ש"חייבים לגבש תוכנית כוללת שתטפל בסוגיית 400 אלף העובדים הזרים ותפסיק את מדיניות הדלת המסתובבת הקיימת כיום, אבל על גבם של 1,200 הילדים האלה אסור לעשות מעשה שהדעת לא סובלת. אסור שהילדים האלה יחיו בפחד ובאימה ממשטרת ההגירה. אסור לקבל פתרון זמני, או לחכות לסוף שנת הלימודים. החלטת ועדת השרים הדנה בנושא צריכה להתקבל כבר בימים הקרובים, על מנת לאפשר לילדים לחיות חיים נורמאלים, ללא פחד. אני מאמינה שראש הממשלה יקבל את ההחלטה הנכונה בימים הקרובים, אך במידה והוועדה תחליט לגרש את הילדים, אני אגיש ערר למליאת הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully