וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בכנסת: האופוזיציה החרימה הצבעה

פנחס וולף

19.10.2009 / 18:00

נציגי האופוזיציה סירבו להצביע במליאה על הצעת חוק שתקשה על העברת הצעות חוק תקציביות. הליכוד: "קדימה מובילה מחאה ילדותית וקטנונית". קדימה: "נמשיך להילחם"

האופוזיציה יוצאת לקרב: במחאה על ניסיונות הקואליציה לקדם חוק שיקשה על העברת הצעות חוק תקציביות, נמנעו חבריה מלהשתתף בהצבעה בכנסת. נציגי האופוזיציה אמנם ישבו באולם המליאה בעת ההצבעה השמית, אך לא הצביעו. כל אחד מהם אמר בתורו: "נוכח ולא משתתף", או "נוכח, לא מצביע".

קודם לכן הסירו סיעות האופוזיציה מסדר היום הצעות אי אמון נגד הממשלה, במטרה להאיץ את ההצבעה על הצעת החוק ולתפוס את הקואליציה לא מוכנה. כדי למשוך זמן, ביקשה הקואליציה לקיים הצבעה שמית, ובסופו של הצביעו 55 חברי כנסת בעד הצעת החוק. לפי הצעת החוק, יעלה מספר חברי הכנסת הדרושים לאישורה של הצעת חוק תקציבית מ-50 ל-55 חברי כנסת

יושב ראש הכנסת ראובן ריבלין הודיע באופן חריג כי הצעת החוק עברה, אך על תנאי. זאת כי אמנם היה רוב לחוק, אך לטענת האופוזיציה דרוש רוב של 61 חברי כנסת. שר החינוך גדעון סער טען כי ניתן להעביר את החוק גם ללא רוב של 61 חברי כנסת, וכי למיטב זכרונו גם תיקונים קודמים לחוק עברו ברוב קטן מ- 61. יו"ר מרצ, חבר הכנסת חיים אורון, וחבר הכנסת רוני בראון (קדימה) טענו מנגד כי זהו שינוי חוק יסוד המחייב רוב של 61.

בעקבות הטענות, ריבלין החליט שהחוק יעבור על תנאי, כאשר עד תחילת נובמבר לא ניתן יהיה לקדמו, כדי שהוא יוכל לקבל חוות דעת משפטית שתכריע בעניין. על ההכרעה תינתן לאופוזיציה אפשרות לערער.

מקדימה נמסר כי, "זהו הישג ראשון לאופוזיציה במושב זה. קואליציה על תנאי העבירה חוק על תנאי. האופוזיציה תמשיך להילחם בניסיונותיה של הקואליציה להתאים את הדמוקרטיה לצרכיו של נתניהו. על ביבי לזכור שקואליציה יכולה לנסות להעביר חוקים, את החרפה שלהם אנחנו נחשוף".

יושב ראש צוות התגובות של הליכוד, ח"כ אופיר אקוניס, אמר בעקבות התנהלות האופוזיציה כי, "האופוזיציה מביישת את הכנסת. קדימה מובילה מחאה ילדותית וקטנונית שמדרדרת את השיח הפוליטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully