וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דחלאן מאשים: חמאס משקר יותר מנתניהו

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.10.2009 / 16:48

בכיר פתח תקף את חמאס על רקע הכשלת הסכם הפיוס שיזמה מצרים. לדבריו, "מאגר השקרים של חמאס גדול יותר אף ממאגר השקרים של ראש הממשלה הישראלי"

"מאגר השקרים של חמאס גדול יותר אף ממאגר השקרים של ראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו". כך אמר היום (שני) בכיר פתח מוחמד דחלאן במסיבת עיתונאים שקיים ברמאללה על רקע דחיית הסכם הפיוס בין חמאס לפתח לבקשתו של חמאס. דחלאן האשים את חמאס בניסיון ליצור אנרכיה בגדה המערבית "כפי שקרה ברצועת עזה" ואמר שבכך חמאס מסייע לממשלת נתניהו "להקים את מדינת הגדר".

דחלאן איים עוד כי אם חמאס יכשיל את הסכם הפיוס בינו לבין פתח, הבחירות לפרלמנט ולנשיאות הרשות הפלסטינית ייערכו במועדן, כלומר בינואר 2010. הוא הוסיף, כי "ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן מאס בחמאס" וקרא למצרים ולליגה הערבית להצהיר בפומבי מיהו הגורם שמכשיל את שיחות הפיוס ונוקט ב"סחבת". "ארגון הפתח לא יישאר בן ערובה בידיו של חמאס", הבהיר.

הוא אמר עוד כי הסכם הפיוס שגובש על ידי חמאס ואומץ על ידי פתח "נותן מענה לכל דרישותיו של חמאס ולפיכך אין לו שום סיבה לדחות אותו". לטענתו, חמאס הכשיל את המאמצים המצרים לגיבוש הסכם הפיוס בגלל קשריו של הארגון עם אירן וסוריה. "הכשלת הסכם הפיוס תוביל לסכנות רבות שאת המחיר שלהן ישלם העם הפלסטיני", אמר. "ישראל תסלים את צעדיה נגדנו ותתנער מהתחייבויות השלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully