וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקר צעיר בקריות - ונשלח ל-4.5 שנים בכלא

קובי מנדל

19.10.2009 / 16:22

זהר רותם הורשע בדקירת בן 18 בקריית אתא לפני 3 שנים. כתוצאה מהדקירה, נפצע הקורבן ונזקק לניתוח. השופט: "אולי היינו סלחניים מדי בעונשים ולא הבהרנו שלא נשלים עם סכינאות"

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (שני) 54 חודשי מאסר בפועל על זוהר רותם, צעיר בן 21 מקריית אתא, אשר הורשע בעבירות של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות והחזקת סכין שלא כדין. זאת על רקע תקיפה של תושב קריית אתא בן 18.

המקרה אירע באוגוסט 2006 כאשר רותם וחברו פגשו את המתלונן בתיק, תושב קריית אתא בן 18, במרכז קניות בעיר. הצדדים החלו לגדף זה את זה על רקע סכסוך בין המתלונן לבין חברו של הנאשם. הנאשם הבטיח למתלונן בלשון בוטה כי הם עוד יחזרו אליו וכך אירע. בסמוך לשעה 23:00 באותו היום דקר הנאשם את המתלונן בבטנו. המתלונן הובהל לבית החולים רמב"ם שם אובחנו שישה חורים כתוצאה מהדקירות. הוא נותח ואושפז למשך שבוע ימים.

השופט, עודד גרשון, ציין בהכרעת הדין כי התרשם, שמאחר שהמתלונן הינו ספורטאי מוכשר באמנויות הלחימה, היה ברור לנאשם כי אם יתקוף אותו בידיו יוכל המתלונן לגבור עליו. בשל כך ועל רקע סכסוך קודם דקר הנאשם את המתלונן וברח. השופט ציין בגזר הדין כי: "דומה שאין צורך להכביר מילים על חומרת העבירה. נראה שלא עובר יום, שבו איננו שומעים על מקרה נוסף שבו נעשה שימוש בסכין לדקור, לפצוע ולהשחית וקשה להשתחרר מן הרושם הקשה שאולי אנו, בתי המשפט היינו סלחניים מידי. אולי לא פעלנו בתקיפות מספקת כדי לשרש את התופעה של פתרון סכסוכים באמצעות סכינים. אולי לא הבהרנו לעברייני הסכינים בפוטנציה בצורה ברורה דיה כי לא נשלים עם תופעת הסכינאות וכי נתייחס אליה במלוא החומרה".

עוד הבהיר השופט כי חומרה מיוחדת הוא רואה במקרה זה בעובדה שהנאשם נדון על ידי בית המשפט השלום ל-12 חודשי מאסר על תנאי בגין עבירה של החזקת סכין שלא כדין, ועוד בטרם יבשה הדיו על גזר הדין האמור, בתוך פחות מחודשיים, עבר הנאשם את העבירות בתיק זה. הנאשם קיבל אזהרה והזדמנות. אף ששירות המבחן המליץ בפני בית משפט השלום להטיל על הנאשם באותו עניין מאסר על דרך של עבודות שירות, בחר בית המשפט לתת לנאשם הזדמנות על דרך של מאסר על תנאי ואולם הנאשם לא הפנים את האזהרה הגלומה בגזר הדין האמור ולא ניצל את ההזדמנות שניתנה לו, ומהר מאוד שב לעבור עבירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully