וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן סימון פרש, בעבודה קוראים לחשבון נפש

19.10.2009 / 16:05

סערה במפלגת העבודה בעקבות התפטרות הח"כ מתפקיד יו"ר הסיעה. בן אליעזר: "על ברק לכנס את כל חברי הסיעה, לעשות חשבון נפש גדול ולקבל החלטות"

ערוץ הכנסת

(צילום: גדעון צנטנר, ערוץ הכנסת עריכת וידאו: ענת ברק)

ישיבת סיעת העבודה התקיימה היום (שני) על רקע התפטרותו של חבר הכנסת דניאל בן סימון מראשות הסיעה ועל רקע המתיחות הגוברת במפלגה. יו"ר המפלגה, שר הביטחון אהוד ברק, אמר בפתח הישיבה : "שמענו את דבריו של דניאל בן סימון היום שמבקש להוריד את העול ממנו. בימים הקרובים ייקבע מי יהיה יו"ר הסיעה באמצעות בחירה בין החברים". בתום דבריו של ברק הגיעה המתיחות לידי ביטוי גם בצורה פומבית כאשר יועץ התקשורת של שר הביטחון, ברק סרי, ביקש מנציגי אמצעי התקשורת לצאת מחדר הסיעה.

אולם עוד לפני שהעיתונאים הספיקו לצאת מהחדר, פנתה חברת הכנסת שלי יחימוביץ' לסרי ואמרה לו כי הוא אינו מייצג את הסיעה שכן בכל המפלגות יושב ראש הסיעה הוא גם הממונה על כלי התקשורת בישיבות הסיעה. בתגובה אמר השר ברק כי "סרי מייצג את יו"ר הסיעה הזמני". כאשר יחימוביץ' לא התרצתה, פנה השר ברק בעצמו לעיתונאים וביקש מהם לצאת מהחדר ואז סרי אכן הוציא אותם.

לפני ישיבת הסיעה התבטאו שרי המפלגה בסוגיית התפטרותו של ח"כ דניאל בן סימון. לדברי השר בנימין בן אליעזר: "המפלגה יותר חזקה מכולנו יחד. אני רואה עליות ומורדות כמו בכל מפלגה. שכחתם מה היה בליכוד? ומה היה במפד"ל לשעבר? השאלה היא באיזו מידה נצליח להתכנס בתוך עצמנו ולהתגבר על הרגע הזה. אני מציע ליו"ר המפלגה אהוד ברק לכנס את כל חברי הסיעה, לעשות חשבון נפש גדול ולקבל החלטות".

השר יצחק הרצוג אמר בנושא: "הצטערתי לשמוע על התפטרותו. המצב יותר מורכב, אבל בראש ובראשונה צריך לשמוע את יו"ר המפלגה נותן את הסבריו ומסקנותיו".

בישיבת הסיעה התבטא ברק גם בסוגיות המדיניות שעל הפרק ואמר כי: "אנחנו בעיתוי חשוב ורגיש ואנחנו מנסים לגבש את התנאים שאיתם ניתן יהיה לקיים משא ומתן. יש לנו אחריות עליונה לפעול לקידום שלום, לשלב ידיים עם הממשל האמריקאי ולהגיע לגיבוש תנאים שאיתם ניכנס למשא ומתן גם אם הם דורשים מסקנות כואבות".

בנוגע לדו"ח גולדסטון אמר ברק: "אנחנו במאבק מתמשך על דו"ח גולדסטון. זה דוח מעוות מיסודו. לא רק שהוא מתגמל טרור, הוא מעודד טרור וקובע נורמה בלתי ראויה למדינות הנלחמות בטרור. אני מוצא אוזן קשבת בין שרי ההגנה ושרי החוץ בעולם בקשר לאזיקים שעשויים להיות מוטלים על מדינות דמוקרטיות במלחמתן בטרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully