וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מרבית המגזר העסקי לא נהנה מסיוע ממשלתי"

אלון שן

19.10.2009 / 15:35

כך קבע נשיא איגוד לשכות המסחר, במפגש שקיים לסגל הדיפלומטי, הכולל את השגרירים והנספחים המסחריים הזרים המשרתים בישראל

"בעסקת החבילה של מאי 2009, הממשלה סייעה בעיקר לתעשיינים ומעט למלונאים. מרבית המגזר העסקי לא זקוק ואף לא נהנה מסיוע הממשלה על מנת להיחלץ מהמשבר הכלכלי. בישראל 400 אלף עסקים, מרביתם קטנים ובינוניים, והממשלה כמעט ולא סייעה להם במשבר. מצד שני היא העלתה את המסים - המע"מ עלה באחוז וגם המס על ההכנסה עלה ברמות השכר הגבוהות".

כך אמר הבוקר (ב'), אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, במפגש שקיים האיגוד לסגל הדיפלומטי, הכולל את השגרירים והנספחים המסחריים הזרים המשרתים בישראל. המפגש התקיים במסגרת פעילויות האגף לסחר חוץ וקשרים בינלאומיים אשר אמון על ייזום וטיפוח הקשרים הבינלאומיים של לשכת המסחר ובתוך כך מסייע בחשיפת המגזר העסקי בישראל לשווקים בינלאומיים.

"אינטרסנטים עושים הרבה רעש"

לדברי לין, המטבע הישראלי מתחזק לעומת הדולר ומטבעות אחרים, והיצואנים והתעשיינים רואים במצב זה בעיה כלכלית למשק ולכן הם מבקשים סיוע מהממשלה. כאשר השקל חזק כוח הקנייה של הציבור עולה. אם יש מטבע חזק סימן שהכלכלה חזקה. אנו לא תמיד רואים את התמונה הכוללת של המשק כי גורמים אינטרסנטים עושים הרבה רעש.

עוד ציין לין כי נתוני הרבעון השני של 2009 מעידים על שינוי מגמה ויציאה איטית מהמיתון. "עלינו להמשיך במדיניות של פיקוח נוקשה על מדיניות התקציב ואסור לנו לאפשר חריגות.

יישום המדיניות הכלכלית חיוני ליצירת יציבות בשווקים כבסיס לפיתוח הכלכלה. שר האוצר קבע מדיניות כלכלית. מאד קל לקבוע מדיניות אך מה שחשוב הוא יישום המדיניות הכלכלית כגורם מרכזי בפיתוח הכלכלה".

בנוסף אמר לין, כי המשבר הגיע לישראל ברבעון השלישי של 2008. יחד עם זאת, אף בנק בישראל או מוסד פיננסי לא קרס כך שהמבנה הפיננסי של המדינה לא נסדק, אמנם היו הפסדים אך לא ברמה העולמית. בארה"ב קבוצה קטנה של אנשים ניהלה כ 300 מיליארד דולר ומשפיעה על כלל הציבור. הייתה הערצה עיוורת למסחר במנהטן, סיכם לין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully