וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקדמאים פונים לנתניהו: "הקמת תחנה פחמית - פגיעה קשה במדינה"

אייל דץ

19.10.2009 / 15:01

לקראת הדיון בנושא הקמת תחנת הכוח הפחמית באשקלון, פנו עשרות מומחים בתחום המדעים והסביבה במכתב לראש הממשלה בבקשה לבטל את הקמתה

רגע לפני ההכרעה הסופית בשאלת הקמת תחנת הכוח הפחמית באשקלון ויממה לפני הדיון אצל ראש הממשלה בנושא ועידת האקלים בקופנהגן, מקבלים המתנגדים להקמת הפחמית חיזוק משמעותי. למעלה משלושים אקדמאים בכירים בתחום לימודי המדעים והסביבה בישראל פנו היום (שני) במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר התשתיות בנימין בן אליעזר ולשר להגנת הסביבה גלעד ארדן, ודרשו את התערבותם הדחופה לעצירת התכנית. לדבריהם, "החלטה לקדם את הקמת תחנת הכוח הפחמית אינה עומדת בקנה אחד עם הצורך בבניית משק שמשחק תפקיד משמעותי בפיתוח האדיר של טכנולוגיות מתחדשות להפקת חשמל וטכנולוגיות להתייעלות אנרגטית."

בין החתומים על המכתב: פרופ' אלון טל מאוניברסיטת בן גוריון והמועמד במקום השלישי ברשימת התנועה הירוקה-מימד לכנסת, פרופ' יוחאי כרמל, יו"ר האגודה הישראלית לאקולוגיה ומדעי הסביבה וד"ר דבורה שמואלי, ראש המחלקה לגיאוגרפיה ולימודי הסביבה, אוניברסיטת חיפה.

הוספה של למעלה מ-10% בפליטת גזי החממה

מחר כאמור עתיד להתקיים דיון אצל נתניהו בנושא ההשלכות הכלכליות של ועידת האקלים בקופנהגן בעוד כחודש וחצי. בעניין זה ציינו כותבי המכתב, כי השלכות הקמת התחנה הפחמית כוללות פגיעה קשה הן בכלכלת המדינה והן בבריאות התושבים. לדבריהם, "המשמעות של הקמת תחנה פחמית נוספת במשק האנרגיה הקטן של ישראל היא הוספה של למעלה מ-10% בפליטת גזי החממה. נתון זה הינו בעל משמעויות כלכליות כבדות, הן בעלויות הבריאות והן במחירים שתיאלץ ישראל לשלם באמצעות מיסי פחמן ומכסות להפחתת זיהום, כפי שייקבע בתהליך קופנהגן. הקמת תחנה פחמית גם תביא לפגיעה חמורה בבריאות תושבי איזור אשקלון, שגם כך נמצאים בספיגה מתמדת בשנים האחרונות."

בין היתר ציינו הכותבים כי "הקמת תחנה פחמית תביא לפגיעה חמורה בבריאות תושבי איזור אשקלון, שגם כך נמצאים בספיגה מתמדת בשנים האחרונות. המשמעות היא גם פגיעה בתוצר של מאות אלפי תושבים באיזור, תחלואת ילדים גדולה והוצאות גדלות בסעיפי הבריאות. מגמה כזו היא מגמה הפוכה לנסיון הממשלתי לסייע לאזור עוטף עזה, אשקלון והסביבה להיחלץ מקשייו".

המאבק נגד הקמת התחנה מגיע בימים אלו לישורת האחרונה, זאת בעקבות ההחלטה בעניין של הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) שתפורסם בשבוע הבא. הוועדה צפויה לאשר את הקמת התחנה ובכל לגלגל את הכדור בחזרה לשרי הממשלה שיידרשו לקיים החלטה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully