וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המים תשקול לבטל היטל הבצורת בחורף

19.10.2009 / 13:54

מנכ"ל רשות המים אמר שהוא שוקל לבטל את היטל הבצורת בחודשי החורף. "עלינו להיות אחראיים ולהיערך גם לאפשרות של שנה שחונה נוספת". נשקלת האפשרות של ייבוא מים מטורקיה

"אם החורף הקרוב יהיה ברוך בגשמים, רשות המים תשקול לבטל את היטל הבצורת. אבל ההחלטה לא תתקבל לפני חודש פברואר. צריך סבלנות, עלינו להיות אחראיים ולהיערך גם לאפשרות של שנה שחונה נוספת" – כך אמר היום (שני) מנכ"ל רשות המים אורי שני בדיון בוועדת הכספים בנושא היטל הבצורת, ביוזמת ח"כ מירי רגב (ליכוד). שני הוסיף כי "רשות המים בוחנת אפשרות של ייבוא מים מטורקיה, אבל זו רק אחת האופציות".

עם תחילת הדיון, אמר יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) כי, "האפשרות לייבא מים מטורקיה הייתה אופציה טובה. היום אני לא בטוח בזה. בכל מקרה את היטל הבצורת יש לבטל".

שני חשף בפני חברי הוועדה כי צריכת המים במשק הפרטי אכן פחתה בכ- 20% מתחילת השנה. לדבריו, "צריכת המים לנפש בישראל פחתה מ- 111 קוב בתקופה המקבילה אשתקד ל- 89 קוב בלבד מתחילת שנת 2009. לטענתו, החיסכון נבע בעקבות מס הבצורת וסייע לו גם הקמפיין "ישראל מתייבשת".

ח"כ מירי רגב יזמה את הדיון לאחר שהגיעו אליה תלונות על חשבונות מים מנופחים בעקבות מס הבצורת. כך לדוגמה, אחת מעובדות הניקיון בכנסת, אם חד הורית, שילמה עד כה 250 שקלים לחודשים. אולם כעת היא נדרשת לשלם לא פחות מ- 900 שקלים לחודשיים.

לדברי רגב, "יש לבטל את מס הבצורת לחודשי החורף, ולשקול אותו שוב אם תהיה שנה ללא גשמים. מחיר המים אמור לעלות ללא קשר למס הבצורת, דבר שלא יעלה על הדעת. לכן, לא תהיה ברירה אלא לצאת למאבק כנגד העלאת מחירי המים החל מ- 1 בינואר 2010 כדי להגן על האזרח. האזרחים לא יעמדו במעמסה ולא יוכלו לשלם את המס הגבוה".

בינואר 2010 תחל עלייה משמעותית בעלות המים הכוללת למשקי הבית בעקבות היטל הבצורת וההעלאה בתעריפי המים עם יישומה של הרפורמה במשק המים שאישרה הממשלה הקודמת. הרפורמה קובעת תעריפי מים דיפרנציאליים - בין השאר בהתאם לאזור הגיאוגרפי, בניגוד לתעריף האחיד הקיים כיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully