וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר צים: "לא בטוח שהציבור יקבל את כספו"

19.10.2009 / 11:27

הצהרת האחים עופר על כוונתם לדחות את פירעון האג"ח של צים ל-2020 מעוררת הדים בקרב אישי ציבור. ח"כ נחמן שי: "על ועדת הכלכלה להתערב ולהגן על האינטרס הציבורי"

ההסדר המתגבש בחברת "צים" לפיו ייפרסו חובות החברה עד שנת 2020 הצליח להרגיז לא מעט אנשים. "משפחת עופר לא העמידה בטוחות למחזיקים. ללא בטוחות אלה איגרות החוב הופכות להיות סיכון של מניות. זו רשלנות של אלה שייצגו את קרנות הפנסיה וקרנות ההשתלמות" אמר היום (שני) ירון זליכה לשעבר החשב הכלל באוצר, בראיון לגלי צה"ל.

"מכיוון שהחברה חדלת פירעון חלק מהבעלות אמור לעבור מיד לבעלי איגרות החוב. האחים עופר לא צריכים לשאוב מהחברה דיווידנדים ומשכורות עד 2020. הם לא צריכים למשוך כסף, דמי ניהול, משכורות, ובוודאי שלא לערוך עסקות עם בעלי עניין נוספים", הוסיף זליכה.

מיקי רוזנטל, יוצר הסרט "שיטת השקשוקה" שעוסק בין השאר בעסקת הרכישה של חברת "צים" על ידי האחים עופר, אמר בתגובה להסדר המתגבש, כי "חלק ניכר מהחוב של "צים" היום נובע מהעובדה שמשפחת עופר מכרה והשכירה אוניות פרטיות ל"צים". אוניות שבדיעבד הסתבר שלא היה צורך בהן. זו מגלומניה הן של "צים" והן משפחת עופר. היום הציבור נדרש לשלם על זה באמצעות חברה ציבורית שמוחזקת על ידי הציבור וכל סיבובי הכספים הללו נועדו להחזיר למשפחת עופר את החוב. קורה שחברות נקלעות לקשיים, אבל הסידור הזה שבו מטילים על הציבור את המחיר הוא סידור בעייתי. ראוי בעיני שמשפחת עופר תוציא יותר כסף מכיסה. הציבור נדרש לוויתורים גדולים ולסיכון בלתי סביר. משפחת עופר תקבל את כספה אך לא בטוח שהציבור יקבל את כספו".

ח"כ נחמן שי (קדימה) חבר ועדת הכלכלה דורש דיון דחוף בוועדת הכלכלה של הכנסת כדי שיוצג בפניה הסדר פריסת החובות של חברת צים. "מן ההסדר עולה כי פריסת החובות תימשך עד שנת 2020 ופירושו כי הציבור לא יוכל לפדות את השקעתו במשך שנים ארוכות. מהסדר הזה עולה טעם רע ולכן נדרשת ועדת הכלכלה להתערב ולהגן על האינטרס הציבורי", אמר שי.

החברה לישראל הודיעה הלילה על מתווה אפשרי להסדר חוב דרך חברת צים. על פי הודעת החברה החזר החוב לבעלי האג"ח יידחה לשנת 2020 בתמורה להגדלת אחוזי הריבית. כמו כן יעבירו הבנקים מאות מיליוני דולרים לחברת צים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully