וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן סימון התפטר: "לא נעים להיות בעבודה"

פנחס וולף

19.10.2009 / 12:08

ח"כ דניאל בן סימון הודיע על התפטרותו מתפקיד יו"ר סיעת העבודה. "אין בכוונתי להצטרף לקבוצת המורדים. אני לא חייב לציית להוראות הקואליציה ואצביע בהתאם למצפוני"

גדעון צנטנר

(צילום:גדעון צנטנר, עריכה:גדי וינסטוק)

יו"ר סיעת העבודה ח"כ דניאל בן סימון הודיע בצהרים (שני) כי הוא מתפטר מתפקידו כיו"ר סיעת העבודה. בן סימון הודיע כי הוא נשאר במפלגת העבודה ואין בכוונתו להצטרף לקבוצת המורדים. בנוסף ציין בן סימון כי הוא מתכוון להצביע בכנסת לפי מצפונו.

במסיבת עיתונאים אמר בן סימון כי הוא אינו מסוגל להמשיך בתפקידו, "אני לא יכול להשלים עם העובדה שכל מה שהובטח בוועידת מפלגת העבודה לא מומש. יצאתי עם ראש מורם מנאום בר אילן, אך מתברר שאין תהליך מדיני. העבודה לא הגשימה את המנדט שקיבלה מהוועידה, ואין הצדקה שהיא תשב בממשלה, בקואליציה של ימין וימין קיצוני. העבודה הייתה צריכה לתרום את המדיניות שלה, אבל נכון להיום יש יותר מאחזים ממה שהיה לפני שנכנסו. ניהלתי שיחות אינסופיות עם יו"ר המפלגה אהוד ברק. הייתה לו הבטחה שמצע העבודה יתגשם. הכל הבטחות, בשטח מי שמטייל בארץ ההיא של ההתנחלויות והמאחזים רואה שהמצב רק החמיר. אני מקווה שהתפטרותי תיצור חשבון נפש אצל חברינו במפלגה. אם לפני כמה חודשים שמחתי לומר שאני חבר המפלגה, היום לא נעים להיות איש מפלגת העבודה".

אהוד ברק. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
"העבודה לא הגשימה את המנדט שקיבלה מהוועידה, ואין הצדקה שהיא תשב בממשלה, בקואליציה של ימין וימין קיצוני"/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

בן סימון הוסיף כי "הגעתי לפוליטיקה כדי לסייע לשכבות החלשות אבל אי אפשר לסייע לחברה בלי התקדמות התהליך המדיני. ההתפטרות שלי נותנת לי אפשרות לדבר אחרת. מעתה ואילך אצביע לפי צו מצפוני. אני לא חייב לציית להוראות הקואליציה. יכול להיות שבמובן הזה אבד חבר נוסף במפלגת העבודה. אני עדיין בסיעת הרוב במפלגה, אבל לא יודע עוד כמה זמן אהיה שם. המפלגה במצב קריטי. דרוש טיפול נמרץ. בשלב זה אני לא מצטרף למורדים".

המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה בירכה בן סימון על התפטרותו. בהודעה מטעמה נכתב כי "נראה כי גם לבן סימון נפל האסימון כשהבין כי אהוד ברק אינו יכול להיקרא מנהיג, ובוודאי לא להמשיך בתפקידו כיו"ר מפלגת העבודה. על האיש אשר חוגג במלונות פאר על חשבון המדינה, ומתבונן על אזרחיו בטלסקופ מהקומה ה-31, להשפיל את מבטו אל הציבור, להסיק מסקנות ולפנות את מקומו מהבמה הפוליטית".

חבר הכנסת בן סימון נבחר באפריל ליושב ראש סיעת העבודה לאחר שהצטרף למפלגה ב-2008. במהלך תפקידו כיושב ראש הביע את ביקורתו וייאושו מהדרך בה מתנהלת המפלגה. מורדי העבודה, חברי הכנסת אופיר פינס, עמיר פרץ, איתן כבל ויולי תמיר, פועלים להקמת מפלגה חדשה. המורדים מתנהלים כסיעה נפרדת ואינם משתתפים בישיבות הסיעה, ואינם מגיעים לבית המפלגה. המורדים הודיעו כי יש צורך לפרוש ממפלגת העבודה ולהקים מפלגה חדשה וכעת הם זקוקים לחבר מפלגה נוסף שיחבור אליהם כדי להתפלג מהמפלגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully