וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר מקפיץ את הדולר גם הבוקר

19.10.2009 / 9:06

בנק ישראל פותח את שבוע המסחר בהתערבות בשוק המט"ח: רוכש 200מיליון דולר ומעלה את הדולר ל-3.71 שקלים. סוחר בשוק: "ההתערבות לא תימשך עוד זמן רב"

בנק ישראל פותח את שבוע המסחר במט"ח ברכישה של 200 מיליון דולר בשוק המט"ח: הבנק החל לרכוש דולרים כששער הדולר הגיע לרמה של 3.685 שקלים אך בעקבות הרכישה עלה השער ל-3.71 שקלים.

בנק ישראל המליץ אתמול ליבואנים וליצואנים להגן על עצמם משינויים בשער החליפין וכתב כי "חשוב שהגורמים במגזר העסקי החשופים לשוקי המט"ח – יצואנים, יבואנים, לווים, מלווים ומשקיעים – ימשיכו להביא בחשבון את אי-הוודאות לגבי השינויים בשער החליפין, ויגנו על עצמם נגד התפתחויות צפויות ולא צפויות בשער.

יתרה מזאת, המתחרים נעשים יעילים יותר, והתחרות בין יצואנים ישראליים לזרים מתעצמת. השתלבותה הגוברת של ישראל בכלכלה העולמית מחייבת התאמה והסתגלות מתמידות של כל ענפי המשק לתנאים העולמיים, בראש ובראשונה באמצעות העלאת כושר התחרות".

פעיל בשוק העריך הבוקר כי הדברים של בנק ישראל מחזקים שכן הבנק הודה בעצם שהוא לא יכול להילחם בטרנד ארוך טווח אך הוא מעוניין לתת ליצואנים זמן להתכונן. "התגובה הראשונה של הסוחרים היתה למכור דולרים. אני מעריך שהבנק לא ימשיך להתערב במסחר אופן נרחב. בינתיים הוא קונה זמן ליצואנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully