וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הממשלה מאמצת את דרכי 'שלום עכשיו'"

19.10.2009 / 10:32

השר לענייני מודיעין דן מרידור חשף כי ישראל וארה"ב הגיעו להבנות על סוגיית ההתנחלויות ובמערכת הפוליטית מיהרו להגיב. ח"כ אריה אלדד: "נתניהו משך את קולות הימין כדי להקים ממשלת שמאל"

"הממשלה מאמצת את עמדות שלום עכשיו", כך אמר הבוקר (שני) ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) בעקבות הידיעות לפיהן הושג סיכום בנושא ההתנחלויות עם ארצות הברית. "היום אין ספק כי הממשלה היא ממשלת נתניהו-ברק-מרידור, קרי - כזו המאמצת עמדות של "שלום עכשיו" ומקפיאה בנייה בהתנחלויות, לא ממשלת נתניהו-בגין-יעלון, שהייתה רק מצג שווא למשיכת קולות הימין כדי שיקימו ממשלת שמאל".

השר לענייני מודיעין דן מרידור חשף הבוקר כי ישראל וארצות הברית הגיעו להבנות בינהן בנוגע לסוגיית ההתנחלויות". בקול ישראל נמסר כי מרידור לא ציין אלו הבנות הושגו בין שתי המדינות. מרידור סיפר עוד כי ישראל והפלסטינים קרובים לגיבוש נוסחה לחידוש המשא ומתן ביניהם. ייתכן כי מרידור כיוון בדבריו לנסיעתם של עו"ד יצחק מולכו וראש המטה של שר הביטחון מייק הרצוג, שהגיעו בשבוע שעבר לארצות הברית לדון עם הגורמים האמריקאיים בנושא ההתנחלויות.

התגובות במערכת הפוליטית לא איחרו להגיע, ח"כ אורית זוארץ (קדימה) קראה לראש הממשלה נתניהו לדווח לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת על ההבנות שהושגו עם ארה"ב בנושא הבנייה בהתנחלויות ולעדכן באופן מיידי את חברי הוועדה על קידום התהליך המדיני וחידוש המשא ומתן בהקדם האפשרי. "ראוי שהתפתחויות מהותיות בנושאי הליבה המדיניים לא ישארו לוט בערפל".

פגישת רה"מ נתניהו עם השליח האמרקאי למזה"ת ג'ורג' מיטשל במשרד רה"מ. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
מיטשל ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

אתמול קרא שר הביטחון אהוד ברק לפתוח במשא ומתן עם הרשות הפלסטינית בהקדם. בטקס בבית הפלמ"ח בת"א אמר ברק כי "היום יש לנו מדינה ריבונית חזקה יותר מכל חסרונותיה. אחריותנו העליונה היא לפעול על בסיס עוצמתנו להשגת שלום, וקודם כל לשלב ידיים עם הממשל האמריקאי לגיבוש הסכמות על פתיחת מו"מ בהקדם. גם בתנאים לא מושלמים וגם אם נדרשות הכרעות קשות. זוהי תמצית אחריותנו המדינית. חובתנו לעמוד בה".

דבריו של ברק באים לאחר תקופת קיפאון במו"מ שנוצרה בעקבות המתיחות קשה שהייתה בין ממשלת ישראל ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. היחסים בין ירושלים לרמאללה התערערו בעקבות הסערה שקמה ברשות בעקבות דו"ח גולדסטון, בעקבותיה נאלץ אבו מאזן להביא את הדו"ח להצבעה באו"ם לאחר שבתחילה הצהיר כי יתמוך בדחייתה. הסיכום המקורי עם ראש הממשלה נתניהו היה כי הפלסטינים לא יתמכו באימוץ הדו"ח כדי לאפשר את המשך המו"מ בין ישראל לפלסטינים.

עדכון ראשון: 08:32

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully