וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל מחתה על תמיכת רוסיה בדו"ח גולדסטון

19.10.2009 / 1:18

בישראל כועסים על הרוסים שתמכו באימוץ הדו"ח במועצת זכויות האדם של האו"ם. גורם ישראלי: "יש אכזבה גדולה מאוד. כשישראל רצתה לחזק עימן את הקשרים, המדינות הללו תמכו בדו"ח"

ישראל מחתה בפני רוסיה על שהצביעה בעד אימוץ דו"ח גולדסטון, במהלך דיון המועצה לזכויות אדם של האו"ם בז'נבה ביום שישי האחרון. סמנכ"ל משרד החוץ, פנחס אביבי, נפגש עם שגריר רוסיה בארץ, פיטר סטגניי, ודיווח לו על מחאת ישראל. בקול ישראל דווח שהשגריר הרוסי נימק בפגישה בפני אביבי מדוע מוסקבה תמכה בדו"ח, ואף הדגיש כי מדינתו מתנגדת להמשך הדיון בדו"ח במועצת הביטחון של האו"ם.

גורמים מדיניים בירושלים אמרו הלילה (שני) לוואלה! חדשות כי בישראל אכן יש כעס על רוסיה, אך גם על הודו וסין, שתמכו אף הן בדו"ח גולדסטון בהצבעה במועצת זכויות האדם של האו"ם. לדבריהם, "יש אכזבה גדולה מאוד שבשעה שישראל רצתה לחזק את הקשרים, המדינות הללו תמכו בדו"ח".

דו"ח גולדסטון מאשים את ישראל בפשעי מלחמה ואף מרמז על פשעים נגד האנושות שהתבצעו במהלך מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה. בדיון מיוחד שנערך במועצה הצביעו 25 מהמדינות החברות בה בעד ההחלטה לאמץ את הדו"ח. שש מדינות הצביעו נגד הדו"ח ו-11 נמנעו.

כעת יעבור הדו"ח להצבעה במועצת הביטחון של האו"ם, גוף אשר יכול להחליט על נקיטת צעדים כנגד ישראל ובכיריה. עם זאת, צפויה ארצות הברית לממש את זכות הווטו שלה במועצה נגד כל החלטה שתשים למטרה את ישראל וראשיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully