וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנת מצטרפת למאבק נגד גירוש ילדי העובדים

19.10.2009 / 1:58

שרת התרבות והספורט הגיעה לתערוכת מחאה נגד הגירוש ואמרה כי אם ועדת השרים תחליט להוציאו לפועל היא תיאבק בהחלטתם. "הילדים נולדו בישראל, גדלו כאן וחלקם כבר מתגייסים לצה"ל"

יותם רונן

(צילום: יותם רונן, עריכה: עידן גוראל)

שרת התרבות והספורט לימור לבנת הגיעה אמש (ראשון) לפתיחת תערוכת המחאה "ילדות בצל גירוש" בת"א, תערוכה נגד גירוש ילדי מהגרי עבודה. בפתיחת הערב אמרה לבנת כי "באתי לכאן הערב כדי להזדהות עם המאבק למניעת גירושם של 1,200 ילדים שנולדו במדינת ישראל, גדלו כאן וחלקם כבר מתגייסים לצה"ל".

לבנת הוסיפה ש"חייבים לגבש תוכנית כוללת שתטפל בסוגיית 400 אלף העובדים הזרים ותפסיק את מדיניות הדלת המסתובבת הקיימת כיום, אבל על גבם של 1,200 הילדים האלה אסור לעשות מעשה שהדעת לא סובלת. אסור שהילדים האלה יחיו בפחד ובאימה ממשטרת ההגירה. אסור לקבל פתרון זמני, או לחכות לסוף שנת הלימודים. החלטת ועדת השרים הדנה בנושא צריכה להתקבל כבר בימים הקרובים, על מנת לאפשר לילדים לחיות חיים נורמאלים, ללא פחד. אני מאמינה שראש הממשלה יקבל את ההחלטה הנכונה בימים הקרובים, אך במידה והוועדה תחליט לגרש את הילדים, אני אגיש ערר למליאת הממשלה".

לבנת סיימה את דבריה בפנייה אישית לילדים. "אני אומרת היום לילדים: אל תפחדו, אנחנו לידכם, אנחנו אתכם ואנחנו אוהבים אתכם".

בשבוע שעבר, שלושה שבועות לפני מועד גירושם של 1,200 ילדי עובדים זרים, קבעה הממשלה כי יש לדחות את גירושם, אך הכחישה פרסומים לפיהם נקבע כי ילדי העובדים הזרים יגורשו מישראל בתום שנת הלימודים הנוכחית. ההחלטה על מועד הגירוש הסופי ותנאיו אמורה להתקבל בימים הקרובים על ידי הועדה לענייני העובדים הזרים, בראשותה יושב ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully