וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדאפי הצעיר הולך בדרכיו של אביו

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.10.2009 / 19:42

סיף אל-איסלאם קדאפי, בנו של שליט לוב מועמר קדאפי, מונה באופן רשמי לאדם השני בחשיבותו במשטר הלובי אחרי אביו. רק לפני שנה הודיע שהוא לא מתכוון להיכנס לפוליטיקה

סיף אל-איסלאם קדאפי, בנו של שליט לוב מועמר קדאפי, מונה באופן רשמי לתפקיד מתאם ההנהגה העממית חברתית בלוב ובכך הפך לאדם השני בחשיבותו במשטר הלובי אחרי אביו. עיתון לובי דיווח בסוף השבוע כי במסגרת תפקידו הרם, יפקח סיף אל-איסלאם על הממשלה ועל הפרלמנט בלוב והוא יהיה אף אמון על מנגנוני הביטחון במדינה.

על פי הדיווח, מספר בכירי ממשל הצביעו בעד הצעתו של מועמר קדאפי למנות את בנו לתפקיד. עד כה לא מילא הבן כל תפקיד רשמי במדינה. לאחר המינוי אמר שליט לוב כי בנו "אדם נאמן האוהב את לוב ופועל למענה". הוא הוסיף ואמר כי בנו יטפל בשחיתות הפושה במדינה ובבעיות חברתיות נוספות.

מינויו של סיף אל-איסלאם לתפקיד מרמז על כוונתו של מועמר קדאפי להוריש לו את השלטון. פרשנים ערבים אף העריכו כי קדאפי מתכוון למנות את בנו לשליט לוב בעודו בחיים, בניגוד לשליטים ערבים אחרים שמורישים את השלטון לבניהם לאחר מותם, כגון חוסיין מלך ירדן ונשיא סוריה המנוח חאפז אסד.

לפני שנה הודיע סיף אל-איסלאם קדאפי כי אין בכוונתו להיכנס לפוליטיקה. בנוסף קרא למדינות ערב וללוב ביניהן לעבור לשיטת משטר דמוקרטית. קדאפי הבן מילא בשנים האחרונות תפקיד מרכזי בשיחות שיקום היחסים בין ארצו לבין מדינות המערב, וכפי הנראה מינויו עשוי לבשר על כוונתו של מועמר קדאפי לקדם רפורמות במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully