וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: אם קטינים, לא שותים ברחוב

18.10.2009 / 17:52

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק שאוסרת על קטינים לשתות אלכוהול ברחובות. המטרה: להפריד את הבקבוק מידיהם של הקטינים ולהוריד את רמת האלימות

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יריב לוין (ליכוד) האוסרת על קטינים לשתות אלכוהול במקומות ציבוריים. על פי ההצעה, בנוסף לאיסור החזקת ושתיית אלכוהול במקומות ציבוריים על ידי קטינים, תינתן סמכות לשוטרים ולפקחים להחרים כל משקה אלכוהולי שייתפס בידי קטין.

"הצעת החוק באה למגר תופעה חמורה ומסוכנת זו, ולמנוע שתיית משקאות משכרים על ידי קטינים במקומות ציבוריים", אמר לוין. "ההצעה אינה מגבילה את שתיית המשקאות המשכרים בתוך דירות מגורים, על מנת שלא לפלוש לרשות היחיד, ונוכח העובדה שעיקר הבעיה מצוי במקרים של שתיית משקאות משכרים במקומות ציבוריים. בנוסף הציע לוין לתת לשוטרים סמכות להטיל קנס על הקטין שייתפס שותה וזאת "לרווחת הציבור ותוך שמירה על שלומם של בני הנוער עצמם".

הצעת החוק הוגשה בעקבות נתונים עדכניים, מהם עולה כי קיים קשר ישיר בין מצב שכרות של בני נוער לבין מעורבותם באירועים אלימים. בדברי ההסבר של הצעת החוק נכתב גם כי קיים קשר ישיר בין צריכה מוגברת של אלכוהול לבין צריכת סמים וכן כי אלכוהול פוגע לרעה בבריאותם של בני הנוער. השבוע אמר השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' כי "נפעל לחקיקת חוקים שיצמצמו את השימוש באלכוהול בקרב הנוער ויגבילו את המכירה פרט למקומות שמורשים לכך". גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע תמיכה ביוזמה ואמר כי הממשלה "תעמיד את המלחמה באלכוהול בבני נוער בראש סדר העדיפויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully