וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מתקרב הסוף לסלקציה במועדונים?

פנחס וולף

18.10.2009 / 16:12

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה תיקון לחוק הסלקציה, הקובע כי המבלים ייכנסו למקומות הבילוי לפי סדר הגעתם. המטרה: למנוע מצב בו מבקשים ממי שלא 'עובר' סלקציה "לחכות בחוץ"

ועדת השרים לענייני חקיקה החליטה היום (ראשון) לתמוך בהצעה לתיקון חוק הסלקציה. התיקון נועד למנוע סלקציה במתכונת "עוקפת החוק" הנהוגה כיום, כאשר במקום לומר מפורשות לאדם כי לא עבר את הסלקציה, מניחים לו לחכות עד בוש. כעת תפעל הממשלה להעברת התיקון לחוק בכנסת. החוק המתוקן קובע כי מקום שאינו מכניס את מבקריו על פי סדר הגעתם באופן בלתי מוצדק, ייחשב כמקום המקיים אפליה אסורה. זאת, במטרה להיאבק בתופעה המוכרת, לפיה מבלים שאינם "עוברים סלקציה" נדרשים לחכות בחוץ בשעה שמבלים אחרים שהגיעו אחריהם זוכים להיכנס.

החוק הוכן בסיוע האגודה לזכויות האזרח, והונח על ידי חברי הכנסת שלי יחימוביץ' (עבודה) ושלמה מולה (קדימה). עו"ד דבי גילד-חיו, מהאגודה לזכויות האזרח אמרה כי "החוק נועד למנוע את ה'טריק' הידוע של מועדונים, שמכניסים מבלים מסוג מסוים או מצבע מסוים, ואילו לאחרים, אומרים לחכות. הוא יחדד את הנורמה האוסרת על סלקציה, ויקל על הגשת תביעות נגד בעלי מועדונים שיפרו אותו. טוב עשו שרי הממשלה, כאשר העבירו מסר חד משמעי של מאבק בגזענות ובאפליה במקומות הבילוי".

ח"כ מולה אמר לוואלה! חדשות כי "ועדת השרים לענייני חקיקה הצביעה בעד הצעת חוק חשובה שתרתיע בעלי עסקים ואחרים מלהפלות אורחים על בסיס צבע עורם ומוצאם. הוועדה אמרה היום לא לגזענות".

בדברי ההסבר לחוק מצויין כי "הניסיון מלמד על שיטות ומנגנונים שפותחו כדי לעקוף את האיסורים שבחוק הקיים. אחת מהשיטות הנפוצות להסוואת הפלייה נהוגה במיוחד במועדונים ובמקומות בילוי אחרים ומכונה "סלקציה": אדם שנמנה על אחת מהקבוצות המאופיינות אינו נתקל בסירוב מוצהר להכניסו אלא "רק" מתבקש לחכות למשך פרק זמן בלתי מוגדר; הוא ממתין עד בוש – עד שהוא נאלץ להתייאש ולוותר, בעוד שאחרים, שהגיעו אחריו אך אינם נמנים עם הקבוצה המאופיינת, מורשים להיכנס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully