וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלמ"ח זאבי: "השלום - הונאה היסטורית"

פנחס וולף

18.10.2009 / 15:35

בטקס האזכרה לציון 8 שנים להירצחו של השר רחבעם זאבי אמר בנימין נתניהו כי זאבי היווה ”דמות מופת לאהבת המולדת”. הבן פלמ”ח זאבי: ”קודם מדינה ליהודים ורק אז דמוקרטיה”

יח"צ - חד פעמי

בבית העלמין בהר הרצל בירושלים התקיים היום (ראשון) טקס האזכרה לשר רחבעם זאבי (גנדי), שנרצח לפני שמונה שנים בידי מחבלים מהחזית העממית. בין הנוכחים בטקס היו נשיא המדינה, שמעון פרס, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שרים, חברי כנסת ובני משפחה.

ראש הממשלה ספד לזאבי ואמר כי "בהר הזה מקום מנוחתם של לוחמים וגיבורים, טמון בצנעה שר בישראל, מפקד ומנהיג, איש רוח ואיש חיל, ספרא וסייפא, רוח השראה ודמות מופת לאהבת המולדת, ליהדות שורשית, ארץ ישראלית, טבעית ושלמה. קברו של רחבעם זאבי נכרה לפני שמונה שנים, בפסגת ירושלים המאוחדת והשוקקת, בירת הנצח של עמנו, העיר שבה נולד וממנה נבע ואליה זרם מעיין חייו. אם נשקיף מזרחה, צפונה ודרומה מכאן, נוכל למצוא את ידיו של גנדי, חתומה לעד במפת ירושלים".

נתניהו הוסיף כי "את כל חבלי הארץ הוא ידע ידיעה חושנית, הכיר כל נקיק ושביל, כל תל וגיא, כל מערה ומסתור, כל משעול. התנ"ך היה לו מדריך ומצפן לכל היסודות של קיומנו הלאומי והמוסרי. הוא שמר כל מחקר על ארץ ישראל, על תולדותיה".

גם נשיא המדינה פרס ספד לזאבי וסיפר כי "גנדי עקב אחרי השינויים שחלו במפה הגיאוגרפית ובמערך הדמוגרפי, ומה שהבין והציע כבר ביוני 67' הפך בימינו ליסוד של תוכנית אחרת. נכון ש"גנדי" נקט עמדות בלתי מתפשרות שרבים, ואני בתוכם, דחו אותם מכל וכל אבל שלמות הארץ אינה תורה גזענית. עם תום מלחמת ששת הימים הגה גנדי תוכנית שנקראה: "מדינת ישמעאל", כלומר מדינה פלסטינית על חלק משטחי יהודה ושומרון, קשורה פדרטיבית למדינת ישראל. להצעתו הוא צירף אזהרה, כי יש למהר ולהקים את המדינה הפלסטינית, משו?ם ש?? – ואני מצטט: "שלטון ישראלי ממושך י?רחיב את השנאה והתהום בין תושבי הגדה המערבית לישראל בגלל הצעדים האובייקטיביים שיהיה ה?כ?ר?ח? לנקוט בהם להבטחת הסדר והביטחון".

פלמ"ח, בנו של זאבי, אמר כי "זו הפעם השמינית שאנו מתכנסים סביב האדמה שאספה אותך לתמיד. אהבת את הארץ באותה מידה שאהבת את אמא. כל סיפור אהבה מרטיט את הלב, אבל בגנדי ראינו אהבת מולדת כזו שאם נדריך על ברכיה את הילדים גם הנשיא החדש שמעבר לים (נשיא ארצות הברית, ברק אובמה – פ.ו) וגם האו"ם ייראו פחות מאיימים".

פלמ"ח הוסיף כי "לגנדי לא הייתה כניעה אובססיבית כפי שהייתה לחלק מחבריו מהפלמ"ח. אנחנו תפילה שכל זרעי השלום שנזרעו יישנו את חיינו, אך כולם סופרים לנו את הימים. הערבים, אירן, האירופים, שלפני 65 שנה היו מהם ששלחו אותנו למשרפות, כך גם במזרח ובחלקים מאמריקה שלא הפציצו את המשרפות ונתנו לחיסול להתמשך. אנחנו צריכים שתהיה קודם מדינה ליהודים ואחר כך שיוויון ודמוקרטיה. מוכרים לנו בתקשורת תדמית של שלום, אלו חלומות שלא ניתנים למימוש. זו אחת ההונאות הגדולות של ההיסטוריה. צריך להחליט שאין חיים למי שקוטל חיים".

רחבעם זאבי נולד בירושלים בשנת 1926. הוא הצטרף לפלמ"ח בשנת 1944, ובשנת 1968 מונה לאלוף פיקוד המרכז. מאוחר יותר הקים את מפלגת מולדת ונבחר לכנסת. הוא נרצח ב-17 באוקטובר 2001, בעת שכיהן כשר התיירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully