וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היטלר מככב במסיבות בקופנגן?

מוזיאון שעווה תאילנדי נאלץ להסיר כרזות פרסום בהן נראה הצורר הנאצי מצדיע במועל יד, תחת הכיתוב: "היטלר לא מת". שגריר ישראל: "לא ברור לי כיצד הפרסום הזה אושר"

מוזיאון שעווה תאילנדי פרסם היום (ראשון) התנצלות והסיר כרזת ענק בה נראה אדולף היטלר מצדיע במועל יד תחת הכיתוב "היטלר לא מת", לאחר ששגרירויות ישראל וגרמניה הגישו תלונה לממשלת תאילנד. הכרזה היא אחת מארבע כרזות של אישים היסטוריים מתים שהוצבו על כביש מהיר בדרך לעיר הנופש פאטיה, מערבית לבנגקוק. שאר האישים שכיכבו בכרזות היו מהטמה גנדי, מייקל ג'קסון וברוס לי.

"לא בחרנו בהיטלר במטרה להלל אותו, אלה בגלל שהוא מוכר מאוד. זו היתה הצעה של משרד הפרסום והסכמנו לה כי הוא אישיות היסטורית ידועה, בצורה נוראית. לא חשבנו שזה יגרום לזעם אצל כל כך הרבה אנשים", הסביר סומפורן נקוסוטרונג, מנהל המוזיאון. "בסופו של דבר הבנו למה קיבלנו כל כך הרבה תלונות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה. אני מבין שזהו נושא רגיש עבור אנשים רבים ועבור מדינות".

שגריר ישראל בתאילנד יצחק שוהם אמר כי הכרזה היא "לא רק פוגענית לניצולי השואה, אלא לכל מי שמוקיע התנהגות גזענית. לא ברור לי כיצד הפרסום הזה אושר". שגרירות ישראל הגישה תלונה ישירות להנהלת המוזיאון, בעוד שגרמניה התלוננה לשר החוץ התאילנדי. שגריר גרמניה, האנס שומאכר, אמר לעיתון הפוסט התאי כי "פרסום חסר טעם שכזה פוגע ברגשות של הרבה מאוד אנשים בעולם" ואישר כי ביקש להסיר את הכרזה.

שימוש בסמלים ודמויות נאציות לא מעורר באסיה תגובות דומות לאלו שהוא מעורר במדינות המערב ובתאילנד היו כבר מקרים בהם נשעה שימוש בדמויות נאציות למטרות פרסום ובידור. לפני כשנתיים נאלץ בית ספר בתאילנד להתנצל בפני מארגון זכויות אדם יהודי לאחר שארגן יום ספורט בו נערך מצעד בהשראה נאצית ותלמידים צעדו בו כשהם עונדים צלב קרס על כובעיהם וסרטים עם הכיתוב "נאצי" על בגדיהם. ב-1998 שודרה במשך תקופה קצרה פרסומת בה נראה היטלר אוכל צ'יפס בזמן שאשה מנסה להטיל עליו כישוף כדי שישנה את דרכיו. בסיום הפרסומת השתנה סמל צלב הקרס הנאצי ללוגו של חברה לייצור צ'יפס.

בשלהי שנות ה-80 נפתח בבנגקוק "באר נאצי" בו נתלו תמונות של חיילים נאצים והמלצרים ענדו צלבי קרס. מנהל הבאר טען אז כי המטרה היא ליצור משיכה לאווירה של כוח. לאחר המחאה בתאילנד ובעולם שינה הבאר את שמו ל"באר ללא שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully