וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת החקלאים: אין תאילנדים, אין ירקות

רמי שני

18.10.2009 / 11:32

חקלאי הערבה מקיימים בשעה זו שיירת מחאה בכביש 90, בעקבותיה נוצרו שיבושי תנועה. הסיבה: הממשלה החליטה לצמצם את מספר העובדים הזרים

חקלאים בערבה משבשים בשעה זו (ראשון) את התנועה בכביש 90 בקטעים שבין המושבים עין יהב וחצבה. זאת במחאה על מה שהם מכנים "מדיניות ההקשחה שמפגינה הממשלה בכל הקשור להבאת עובדים זרים".

לדבריהם, מדיניות זו גורמת להם נזקים כבדים, ובגינה הם אינם יכולים לבצע את איסוף היבולים ועבודות עונתיות שונות המחייבות כוח אדם רב. החקלאים טוענים, שהממשלה יצרה תנאים בלתי אפשריים לקיום חקלאות באזור הערבה: "יש לנו אישורים להעסיק עובדים באופן חוקי, אבל בפועל, הממשלה עוצרת את כניסת העובדים, במקום אלו שסיימו תקופת עבודה של חמש שנים", סיפר חיים חבלין, רכז הוועדה החקלאית בערבה התיכונה.

"חסרים לנו היום למעלה מ 600 עובדים, שהם כ-25% מכוח העבודה לו אנו זקוקים. אנחנו לא מצליחים לבצע את כל הפעילות החקלאית בזמן. יש ירידה משמעותית באיכות וכמות הפרי, וכמובן זה יוצר נזק כלכלי כבד מאוד", הוסיף חבלין.

החקלאים מפנים אצבע מאשימה אל משרד החקלאות, בהיותו הגורם האמון על ייצור כוח האדם לעובדים לחקלאות: "יש לנו רצון להתפרנס בכבוד", הם אומרים. "אנחנו לא רוצים לעבור על החוק, אבל אם לא יהיה מנוס, נצטרך להעסיק עובדים בניגור לחוק. צריך להבין, שעובדי הייצור הזרים שאנחנו מעסיקים, יוצרים מקומות עבודה במעגלי תעסוקה נוספים הקשורים בתשומות החקלאיות, כמו יצור פלסטיק לחממות, שינוע, הובלה ושיווק וכדומה. מדובר בתעסוקה של לפחות ארבעה עד חמישה עובדים ישראלים נוספים, על כל פועל שאנחנו מעסיקים".

משרד הפנים: "מי שיצטרך השלמה - יקבל"

הסכם המשולש בין החקלאים, לבין משרדי הממשלה המטפלים בעניין, נחתם בחודש מאי האחרון. על פי הסיכום, יצמצמו החקלאים את מספר העובדים ב 10000 עד לשנת 2015. לטענת החקלאים, הממשלה מקשיחה את מדיניות מתן האישורים לעובדים, דבר שיצר חיסרון, אותו לא ניתן למלא בכח אדם מקומי.

ממשרד הפנים נמסר בתגובה לטענות החקלאים כי :"ככלל, הקצאת מספר ההיתרים לעובדים זרים בכל תחום נעשית מדי שנה על ידי ממשלת ישראל ולא על ידי משרד הפנים. עם זאת, בימים אלה נעשים איזוני תיקים (בדיקת מספר ההיתרים שאושרו אל מול מספר העובדים בפועל) לחקלאים בישראל במטרה לבחון האם נדרשת השלמת עובדים. מי שתידרש עבורו השלמה-יוכל להזמין עובדים בהתאם להיתרים הפנויים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully