וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שרציתם לדעת על אוסמה בן לאדן

אשתו הראשונה ובנו הרביעי של הטרוריסט מספר 1 בעולם עומדים לפרסם ספר חושפני על חייו האישיים. בין הגילויים: הוא נהג במרצדס מוזהבת, אסר על אשתו להחזיק מקרר וגידל חמניות

אוסמה בן לאדן היה אבא קפדן, שאסר על ילדיו לשחק בצעצועים ולהשתמש במוצרים מודרניים בבית, אבל גם אהב לגדל פרחים ולטייל בטבע, דיבר אנגלית שוטפת והעריץ מכוניות מהירות. כך מספרים אשתו ובנו של הטרוריסט מספר אחת בעולם בספר חדש שאמור להתפרסם בסוף החודש.

אשתו הראשונה של בן לאדן, נג'ווה, ובנו הרביעי, עומאר, מאפשרים הצצה נדירה לחייו האישיים של מנהיג אל קאעדה, מתארים בספר את השינוי שחל באבי המשפחה וכיצד הפך מנער חסוד שהתחתן כבר בגיל 17 למנהיג של ארגון טרור בינלאומי של קיצונים אסלמיים וכיצד התפקיד החדש של אבא גלגל את המשפחה מערב הסעודית לפקיסטן, סודן, אפגניסטן ואפילו, כפי שנחשף לראשונה בספר, לארצות הברית.

בספר מתגלה כי בשנת 1979, מעט לאחר המהפכה באירן, ביקרו בן לאדן ואשתו באינדיאנפוליס ולוס אנג'לס ונפגשו שם עם מורה הדרך שלו, עבדאללה עזאם, שנחשב ל"אבי הג'יהאד". לאחר הביקור בארה"ב נסע בן לאדן לפקיסטן ואפגניסטן כדי להילחם בכוחות הכיבוש הסובייטים, כשהוא חוזר מדי פעם לביתו כדי לספר לילדיו על הקרבות בהרים. כששב כגיבור משדה הקרב לערב הסעודית התגלה בן לאדן כאב קפדן, שהעניש בחומרה את 12 ילדיו על עבירות חמורות, כמו למשל כשהעזו לחשוף יותר מדי שיניים בחיוך.

אוסמה בן לאדן. yes
העניש את ילדיו על חשיפת שיניים בחיוך/yes

עומאר תיאר אב קשה, שהתנער ממנו לחלוטין לאחרי שסירב להקדיש את חייו לג'יהאד ולהפוך לטרוריסט, אולם ידע להיות רך: "אני רוצה לזכור אותו כמו שהכרתי, בגלל זה אני לא קורא חדשות". מה זוכר עומאר מאבא? למשל שלימד אותו שישראל ואמריקה דומות לשני גלגלי אופניים, כשאמריקה היא גלגל עץ וישראל גלגל פלדה, החזק מבין השניים ו"לכן", אמר בן לאדן לילדיו, "גנרל טוב תמיד יתקוף את החלשים קודם".

נג'ווה מתארת בספר את חי הבידוד שלה עם שאר נשותיו של בן לאדן, שאת אחת מהן היא זכתה לבחור בעצמה, בבית ספרטני נטול כל אביזר מודרני שיכול להקל על החיים במדבריות של ערב הסעודית או סודן. "אבא שלי שלא הרשה לאמא להדליק את מיזוג האוויר שהקבלן בנה בבית שלנו", סיפר עומאר, " וגם לא הרשה לה להשתמש במקרר שישב במטבח". למרות ההתנגדות החריפה שלו למודרניזציה, לעצמו הרשה בן לאדן להתפנק במכוניות מהירות, ובין היתר החזיק מכונית מרצדס מוזהבת ואפילו רכש סירת מרוץ. "שום דבר לא סיפק אותו כמו יום שלם של נהיגה מהירה במדבר, נטישת הרכב ויציאה לטיולים רגליים של שעות", סיפרה נג'ווה.

לאחר שהוגלה מסודן בשל התנגדותו הקולנית לפרישת כוחות אמריקאים בערב הסעודית, התפנה בן לאדן לגידול חמניות, חמיקה מניסיונות התנקשות ובנייה של רשת אל קאעדה. "המטלה שהוא הכי אהב הייתה לעבוד את האדמה ולגדל את התירס הטוב ביותר והחמניות הגדולות ביותר", מספרת נג'ווה. אהבתו לטבע לא העפילה על הלהט שלו לפוליטיקה ולמלחמת ג'יהאד ומשפחתו מצאה עצמה מעבירה לילות שלמים במדבריות, כשלגופם רק בגדים דקים כמגן מפני הקור, כשהילדים מטפסים על הרים חוליים ללא מים לשתייה, רק כי אבא רוצה להקשיח אותם ולהכין אותם לחיים. למרות זאת, ילדיו של בן לאדן זוכרים ממנו גם דברים טובים יותר, כמו אהבתו לסוסים, האנגלית השוטפת שדיבר איתם ויכולותיו המדהימות במתמטיקה. "אבא שלי היה ידוע ביכולות שלו, עד כדי כך שלפעמים אנשים היו באים אלינו הביתה כדי לבדוק את המהירות שלו מול מחשבון", סיפר עומאר שהוסיף כי לרוב אביו היה זוכה בתחרות.

מה עוד אוהב הטרוריסט? משפחת בן לאדן מספרת על אדם שאוהב לאכול פירות, בעיקר מנגו, שם שתי כפיות סוכר בתה שלו, אוהב לאכול קישואים ממולאים ולהאזין לרדיו BBC.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully