וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: 6 בכירים במשמרות המהפכה נהרגו בפיגוע

מחבל מתאבד פוצץ עצמו הבוקר סמוך לרכב בו נסעו מפקדים בכירים במשמרות המהפכה, בדרום מזרח המדינה. לפחות 29 בני אדם נהרגו. אירן מאשימה: ארה"ב ובריטניה עומדות מאחורי הפיצוץ

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אילן שניג)

לפחות 29 בני אדם נהרגו היום, בהם שישה מפקדים בכירים במשמרות המהפכה האירניים, בפיגוע התאבדות שהיה הבוקר (ראשון) בדרום מזרח אירן, בפרברי העיר זאהדאן. כך דיווחה הטלוויזיה האירנית. בפיגוע נפגעו לפחות 60 בני אדם נוספים, ורשת NBC מדווחת מפי גורמים בפקסיטן כי במקום ישנם יותר מ-70 הרוגים.

על פי הדיווח, אחד מהבכירים שנהרגו הוא גנרל נור עלי שושתרי, סגן מפקד הכוחות הקרקעיים של המשמרות. הרוג נוסף הוא מפקד מחוז סיסתאן ובלוג'סתאן של משמרות המהפכה, מוחמד זאדה. על פי הדיווח, בין ההרוגים נמצאים גם מנהיגים מקומיים ושבטיים. ככל הנראה, המפקדים נסעו ברכב בדרכם לפגישה עם מנהיגים מקומיים, כאשר מחבל מתאבד עם חגורת נפץ פוצץ עצמו בסמוך לרכבם.

הפיגוע בוצע במחוז הנמצא סמוך לגבול של אירן עם פקיסטן ואפגניסטן, ומתרחשים בו עימותים רבים בין כוחות משמרות המהפכה למורדים סונים וסוחרי סמים. הטלוויזיה האירנית דיווחה כי על הפיגוע נטל אחריות ארגון "ג'ונד אללה" (צבא אללה - נ.י), ארגון גרילה סוני הפועל באזור מזה מספר שנים ופוגע במטרות שיעיות במחאה על כך שהממשל האירני מקפח, לדבריו, את חבל הארץ בתקציבים. בחודש מאי נטלה הקבוצה אחריות על פיגוע התאבדות במסגד שיעי בזאהדן, בירת מחוז סיסתאן-בלוג'סתאן . בפיגוע זה נהרגו 25 בני אדם ובעקבותיו הורשעו 13 חברי הקבוצה שהוצאו להורג בתלייה ביולי.

יחד עם זאת, בהודעה רשמית של משמרות המהפיכה הם הפנו אצבע מאשימה לארצות הברית ואמרו כי "ללא ספק, בפיגוע היו מעורבים גורמים זרים, בעיקר כאלה המקושרים לגאוותנית העולמית (כינוי נפוץ באירן לארצות הברית, י.ז)". לאחר מכן דיווחה הטלוויזיה האירנית כי "מקורות יודעי דבר אומרים כי בריטניה מעורבת בצורה ישירה בפיגוע הטרור, באמצעות ארגון, אספקת ציוד והעסקת מחבלים מקצועיים".

גנרל נור עלי שושתרי, סגן מפקד הכוחות הקרקעיים של משמרות המהפכה האירנים שנהרג בפיגוע. AP
בפיגוע נהרג גנרל נור עלי שושתרי, גנרל במשמרות המהפכה/AP

יושב ראש הפרלמנט האירני, עלי לריג'אני, אישר את דבר מותם של הקצינים הבכירים בפיגוע בנאום במליאת הפרלמנט ששודרה בטלוויזיה. לריג'אני אף שיגר תנחומים למשפחות ההרוגים ואמר כי "מטרת הטרוריסטים היתה לפגוע בביטחון המחוז. דבר זה מראה שהם אינם מעוניינם בפיתוח כלכלי באזור הזה". הוא הוסיף כי "משמרות המהפכה יפעלו להשכין ביטחון באזור זה".

משמרות המהפכה הם כוח צבאי אירני שהוקם ב-1979 כתחליף לצבא, שתפקידו העיקרי הוא להגן על משטר האייתולות, אולם כיום הוא מוגדר על ידי הסנאט האמריקאי כארגון טרור.

(עדכון ראשון: 09:02).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully