וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות התקלות: פועלים שוקל לחדש את האתר

מאת אור הירשאוגה

18.10.2009 / 10:53

בהנהלת הבנק שוקלים גם את החלפת מרכזיית הטלפוניה של שירות המענה הקולי של הבנק, המבוססת על מערכות מיושנות. לפי הערכות, עלות הפרויקט עשויה להסתכם ב-50 מיליון דולר

לאחר תקלות חוזרות ונשנות שוקלת הנהלת בנק הפועלים לחדש את תשתיות האינטרנט של הבנק, תהליך הכולל החלפת חומרה ופיתוח מחודש של האתר.

מקור המקורב לבנק מסר ל-TheMarker, כי הנהלת הבנק החליטה שהמתכונת הנוכחית אינה יעילה, וכי יש לבחון חלופות. לפי הערכות, עלות הפרויקט עשויה להסתכם ב-50 מיליון דולר.

בהנהלת הבנק שוקלים גם את החלפת מרכזיית הטלפוניה של שירות המענה הקולי של הבנק, המבוססת על מערכות מיושנות.

בתגובה רשמית הכחיש הבנק כי עניין החלפת מערכת האינטרנט עלה בישיבות. "הבנק לא שקל ולא החליט על החלפת התשתית, החומרה והתוכנה של המערכת. עם זאת, הבנק לומד מעת לעת את החידושים הקיימים בתחום זה ומנסה לקיים תהליכים לחשיבה על השפעת הקידום הטכנולוגי לטווח הקצר ולטווח הארוך".

בנוגע להחלפת המרכזייה הטלפונית, הודו בבנק שהבעיה קיימת, אם כי אין תוכניות אופרטיביות מוגדרות. "מערך המחשוב של הבנק פשוט אינו עומד בעומס, ובהנהלת הבנק מודעים לכך", הסביר הגורם המקורב לבנק.

המתחרים כבר שידרגו

אתר הפועלים נחשב עד לפני זמן קצר לאתר הבנקאי המוביל בישראל בהיקף השירותים ובאיכות השירות שניתן ללקוחות. העליונות עורערה באחרונה בעקבות השדרוגים בערוצים הישירים שנערכו בבנקים המתחרים ובראשם לאומי.

אתר הפועלים פותח לפני שמונה שנים בוצע באופן עצמאי על ידי הבנק. מאז, שידרגו הבנקים המתחרים את אתריהם כשהם מתבססים על פלטפורמות פיתוח חיצוניות. עלותו של פרויקט שדרוג האתר בבנק דיסקונט, שמבוצע על ידי חברת טלדור, מוערכת ב-20 מיליון דולר.

השימוש בפלטפורמות פיתוח מוכנות מראש מספק לבנקים המתחרים יתרונות מהותיים, בהם אפשרויות לבצע שינויים מהירים באתר. בסביבה הטכנולוגית העדכנית, פיתוח עצמאי כמו זה של הפועלים נחשב למסורבל - קטעי הקוד המרובים מקשים על ביצוע שינויים וגוררים עמם תקלות. עבור הפועלים, ש-52% מהפעולות המבוצעות בו מתבצעות באינטרנט מדובר בבעיה מהותית.

אם יחליט הבנק להחליף את מערכות האינטרנט שלו, תצטרף השקעה זו להליך החלפת מערכת ספר החשבונות הראשי, ליבת מערכות המחשוב של הבנק. ביולי פירסם בנק הפועלים בקשה למידע (R.F.I) על מערכות מתאימות. עלות החלפתה של המערכת, האמונה על ניהול הפעולות הבנקאיות, מגיעה לעשרות מיליוני שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully