וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלקום תתמודד מול פיי-פאל

מאת אמיתי זיו

18.10.2009 / 9:25

הכוונה של החברה היא לפתח שירות שדומה לזה שמעניקה פיי-פאל (Paypal) ולאפשר ללקוחות להחזיק מעין ארנק אלקטרוני באינטרנט, אותו יטענו בכסף ובאמצעותו ישלמו

סלקום עמלה בשנה האחרונה על פיתוח שירות תשלומים שמבוסס על חשבון הסלולר. הפיתוח נתפש כאסטרטגי ונשמר בסוד. הוא מכונה פרויקט מובייל פיימנטס, ועדיין לא נבחר לו שם קבוע. התשלום יתאפשר רק באינטרנט.

הכוונה של סלקום היא לפתח שירות שדומה לזה שמעניקה פיי-פאל (Paypal) כלומר לאפשר ללקוחות להחזיק מעין ארנק אלקטרוני באינטרנט, שהלקוחות טוענים בכסף ושבאמצעותו הם יכולים לשלם. היתרון של שירות תשלומים כזה הוא שהלקוח אינו צריך לחשוף את פרטי כרטיס האשראי או חשבון הבנק שלו בעת תשלום באינטרנט.

שירות פיי-פאל פופולרי. בעיקר בארה"ב, ומשמש בעיקר למסחר אלקטרוני או להעברת כספים בין שני לקוחות של פיי-פאל. זהו אמצעי תשלום נפוץ באתר המסחר אי-ביי (eBay). רוב התשלומים בפיי-פאל הם קטנים, בעוד שתשלומים גדולים מבוצעים באמצעות כרטיס אשראי. עוד נפוץ התשלום באמצעות פיי-פאל באתרי מוזיקה כמו iTunes, שבהם מחירי השירים הם לרוב 99 סנט.

באחרונה פורסם כי פיי-פאל תקים נציגות ישראלית, כך שהשירות שסלקום מפתחת בימים אלה יתחרה ישירות בשירות של פיי-פאל. היתרון של סלקום הוא בכך שכבר כעת יש לה יחסי חיוב עם בסיס לקוחות עצום - לסלקום 3.2 מיליון לקוחות בסך הכל, ויותר מ-2 מיליון מהם הם לקוחות אשראי. השאר הם לקוחות פרי-פייד (תשלום מראש) שלא יוכלו ליהנות מהשירות.

אפשר להניח שסלקום תאפשר טעינת חשבון התשלומים באמצעות הסלולר, למשל ב-SMS וכן כמובן בממשק אינטרנטי. סלקום תראה רווח מהשירות באמצעות עמלת סליקה, בדומה לזו שגובות חברות כרטיסי האשראי.

לפיתוח השירות בסלקום היו שותפים כמה גופים חיצוניים ואת הייעוץ בפן השיווקי של הפרויקט ביצעה חברת סינרג'י. כמו כן היתה שותפה חברת לוגיה, שהיא גוף התוכן של סלקום.

בסלקום סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully