וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדי העובדים: נחדש את החרם נגד טורקיה

מאת עירית רוזנבלום וזוהר בלומנקרנץ

18.10.2009 / 8:34

מרבית הוועדים הגדולים החליטו להפעיל מחדש את החרם על טורקיה ולהימנע מלשלוח עובדים לנפוש בערי הקיט של המדינה - כך עולה מסקר שערכה חברת ועדים

מרבית הוועדים הגדולים החליטו להפעיל מחדש את החרם על טורקיה ולהימנע מלשלוח עובדים לנפוש בערי הקיט של המדינה - כך עולה מסקר שערכה חברת ועדים, המרכזת את המידע על הפעילות הכלכלית-חברתית של ועדי העובדים בישראל. הסקר נערך לקראת יריד התיירות לקבוצות שייערך בתחילת ינואר במלון דן פנורמה בתל אביב.

ההחלטה התקבלה בעקבות האירועים האחרונים שהתרחשו בטורקיה, בהם ביטול השתתפות מטוסי צה"ל בתרגיל האזורי השנתי של צבא טורקיה ושידור סדרת הטלוויזיה בערוץ הממלכתי, בה גילמו שחקנים חיילי צה"ל שיורים למוות בילדים פלסטינים ומעמידים פלסטינים מול כיתת יורים.

בתחילת 2009, בעקבות דברי ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן נגד ישראל, הכריזו ועדי העובדים הגדולים על חרם מקיף נגד טורקיה שנמשך כמה חודשים. במהלך החרם נמנעו הוועדים מלשלוח עובדים לנפוש בערי הקיט של טורקיה, חרף תעריפי הנופש הזולים. בעקבות המסרים הפייסניים של משרד התיירות הטורקי ובקשת המלונאים שלוותה בתעריפים מוזלים במיוחד לישראלים, הפסיקו ועדי העובדים בקיץ האחרון את החרם והוציאו רבבות עובדים לנפוש בטורקיה.

יעקב אלוש, מנכ"ל חברת ועדים, אומר כי ראשי הוועדים החליטו כעת לחדש את החרם בעוצמה חזקה יותר, ואף קראו להרחיבו לתחומים נוספים.

שר התיירות סטס מיסז'ניקוב שיגר בסוף השבוע מכתב ליו"ר ההסתדרות עופר עיני, בו ביקש לחזק את ידיהם של ראשי הוועדים הגדולים במשק על החלטתם להחרים את החופשות בטורקיה, והפציר בהם להעביר את החופשות לישראל. השר הדגיש את החשיבות שבשמירת הקשרים עם טורקיה בכל התחומים, לרבות התיירות, אולם ציין כי דווקא כעת יש לחזק את התיירות המקומית.

עדיין היעד הכי מבוקש

בין חרם תיירותי למשנהו, טורקיה עדיין נותרה המדינה שאליה טסו הכי הרבה נוסעים מישראל השנה. בספטמבר נרשמו 121.3 אלף נוסעים לטורקיה - כך עולה מדו"ח סיכום תנועת נוסעים ומטוסים בנתב"ג תשס"ט, שפירסמה אתמול רשות שדות התעופה (רש"ת).

הדו"ח, שעליו חתום מנהל נתב"ג, זאב שריג, מלמד עוד כי נפח הפעילות מישראל לטורקיה היה כ-12% מסך הנוסעים בתעופה הבינלאומית בספטמבר 2009, בנתב"ג.

עם זאת, תנועת הנוסעים לטורקיה בספטמבר היתה נמוכה ב-13.8% לעומת תנועת הנוסעים אליה בספטמבר בשנה שעברה.

לפי הדו"ח, היעד העיקרי להמראות ונחיתות מנתב"ג היה שדה התעופה אנטליה, שאליו וממנו טסו 78,498 נוסעים - ירידה של 2.2% בהשוואה לספטמבר אשתקד. חזרתה של טורקיה לראש רשימת היעדים בספטמבר, כולל בעונת החגים, מבטאת הסרה מעשית של החרם הקודם.

בספטמבר עברו מעט יותר ממיליון נוסעים בנתב"ג, ב-8,091 תנועות מטוסים בטיסות בינלאומיות ופנים ארציות. בטיסות הפנים ארציות עברו 36,608 נוסעים בספטמבר השנה בנתב"ג - עלייה של 1.33% לעומת ספטמבר בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully