וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד לא מתפייסים: חמאס דוחה ההסכם עם פתח

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.10.2009 / 17:20

הסכם הפיוס המצרי נדחה שוב: סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס אמר שהארגון מעוניין לדחות את החתימה עקב הביקורת הקשה של הציבור הפלסטיני על התנהגותו של אבו מאזן בנושא דו"ח גולדסטון

משלחת של חמאס תגיע מחר לקהיר כדי להעביר את תשובתו הרשמית הארגון להצעה המצרית לפיוס בין חמאס לפתח, כך אמר היום (שבת) דובר הארגון, פאוזי ברהום, בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית. ברהום אמר כי הנהגת הארגון בחנה את ההצעה המצרית "וגיבשה עמדה רצינית וברורה".

עם זאת, יש בחמאס כאלה שלא מחכים להצהרה הרשמית: היום (שבת) כבר אמר סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, בראיון לעיתון ירדני, כי הארגון מעוניין לדחות את החתימה על הסכם הפיוס עם פתח עד לחודש הבא. "אין מנוס מדחיית החתימה", אמר אבו מרזוק, לאור הלחץ הציבורי הכבד שהופעל על חמאס בגלל צעדיו של אבו מאזן בנושא הדיון בדו"ח גולדסטון במועצת זכויות האדם של האו"ם. "הציבור הפלסטיני יסכים לקבל את הפיוס בחודש הבא", העריך.

שלשום דווח כי חמאס מסרב לחתום על ההצעה המצרית לפיוס כל עוד אין בה התייחסות לזכויות הפלסטיניות להתנגד לכיבוש הישראלי, וזאת לאחר שהנהגת פתח כבר חתמה שלשום על ההצעה. אתמול מסר מקור מצרי בכיר לסוכנות הידיעות המצרית כי מצרים הסכימה לבקשת חמאס לדחות את מועד החתימה על הסכם הפיוס בין חמאס לפתח "עד שייווצרו תנאים נוחים יותר".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן קרא אתמול לחמאס להעביר "תשובה ברורה" למצרים בנוגע להצעת הפיוס. הוא איים כי אם לא יושג הסכם פיוס בין הפלגים הפלסטינים, ייערכו הבחירות לפרלמנט הפלסטיני במועדן המקורי, דהיינו ב-24 בינואר 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully