וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיל או דלת ברזל? לבנון תחקור את הפיצוץ

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.10.2009 / 13:02

חקירת הפיצוץ בביתו של בכיר חיזבאללה בלבנון: לגורמי בטחון במדינה וליוניפי"ל אין עדיין הסבר לפיצוץ , אך חיזבאללה ממשיך להכחיש את הימצאותם של אמצעי לחימה בבית

דובר צה"ל

(צילום: דובר צה"ל, עריכת וידאו: עידו גוראל)

בלבנון עדיין לא יודעים מה גרם לפיצוץ בתחילת השבוע בביתו של פעיל חיזבאללה עבד א-נאסר עיסא, שבכפר טיר פלסייה שליד צור. מקור ביטחוני בכיר בלבנון מסר היום (שבת) לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון, כי כוחות הביטחון במדינה מתקשים לומר בוודאות מה קרה במקום ומה הוביל לפיצוץ. "כשאירע הפיצוץ לא היינו במקום וגם לא היו לנו אמצעי מעקב שם. איננו יודעים את האמת ולפיכך אי אפשר לומר דבר".

בהתייחסו לצילומי הוידיאו שפרסמה ישראל ביום שלישי, בהם מתועדים אנשי חיזבאללה כשהם מסלקים מביתו של בכיר החיזבאללה טילים ותחמושת דקות לאחר הפיצוץ, אמר הבכיר הלבנוני: "אף אחד לא יודע אם התמונות נכונות. לישראל יש אמצעים טכנולוגים חדישים המאפשרים לה להוסיף לתמונות או לפרסם רק חלק מהתמונות, באופן שהן יוצגו כפי שהיא רוצה". דוברת כוח יוניפי"ל שנשאלה גם היא על צילומי הוידיאו אמרה כי חקירת יוניפי"ל נמשכת ויש להמתין עד לסיומה.

בתגובה לפרסום הצילומים הישראלים, פרסם גם ארגון החיזבאללה סרט וידיאו בו הוא טוען כי הציוד שהועבר לאחר הפיצוץ ביום שני היה דלת של מוסך ולא אמצעי לחימה, כפי שנטען בישראל. גורם צבאי בכיר בפיקוד צפון הגיב שלשום לסרט של החיזבאללה: "אם אכן מדובר בסך הכול בדלת של מוסך, מדוע נמנעה כניסת צלם צבא לבנון ויוניפי"ל למקום במשך שלוש שעות?", תהה. "הפצת הסרטון על ידי חיזבאללה מעיד על לחץ ואי נוחות בו שרוי הארגון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully