וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחררו עוד שני אסירים במסגרת עסקת שליט?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.10.2009 / 9:33

שני אסירים דרוזים שהואשמו בעבירות ביטחוניות ונידונו לתקופות מאסר ארוכות שוחררו שלשום במפתיע. דיווח בעיתון ערבי מבשר כי שחרורם קשור לגיבוש עסקת שליט

"שחרורם המפתיע של שני האסירים הביטחוניים הדרוזים שלשום מהכלא הישראלי, לפני תום תקופת מאסרם, קשור לגיבושה של עסקת שליט" – כך דיווח (שבת) מקור פלסטיני המוגדר 'מהימן' לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" הרואה אור בלונדון. לדברי המקור, השחרור נעשה לבקשת המתווך הגרמני בין ישראל לחמאס.

שלשום כאמור שחררה ישראל ללא כל התראה מוקדמת את עאסם אל-וולי ואת בשר אל-מקת, שנידונו ל-27 שנות מאסר וריצו עד כה 23 שנים מתוכן בגין עבירות ביטחוניות. לדברי המקור, זו הפעם הראשונה שישראל משחררת שני אסירים מרמת הגולן לפני שסיימו לרצות את תקופת מאסרם. יחד עם זאת, ישראל טרם הגיבה באופן רשמי על הסיבה לשחרור השניים.

"ישראל נמצאת כעת במצב עדין מאד", אמר המקור. "עד עכשיו היא אמרה שהיא איננה יודעת דבר על גורלו של גלעד שליט אולם לאחר שחמאס העביר לה את קלטת הווידאו, שבה שליט נראה בריא ושלם, היא נדחקת לפינה".

לדבריו, יש שתי סיבות לשחרור שני האסירים מהגולן: ישראל רוצה לשלוח מסר של רצון טוב לחמאס על כך שהיא מוכנה להתגמש כדי להשלים עסקה. בנוסף, השמות הופיעו ברשימת חמאס והיא החליטה לשחררם בהיחבא כדי לא לעורר עליה את דעת הקהל בישראל בבוא היום". המקור ציין כי חמאס עדיין עומד על כך שבעסקה ישוחררו גם אסירים ערבים-ישראלים, וכן מרמת הגולן וממזרח ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully