וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים מאסר לעבריין סדרתי שניסה להימלט

רמי שני

17.10.2009 / 0:10

אהרון כהן הורשע במשך עשרות שנים ב-26 עבירות פליליות ו-150 עבירות תנועה. בית המשפט המחוזי בבאר שבע שלח אותו למאסר לאחר שניסה להימלט ממעצר תוך סיכון חיי אנשי הביטחון

בית המשפט המחוזי בבאר שבע, גזר שלשום (חמישי) שנתיים מאסר בפועל על אהרון כהן, שהודה והורשע בעבירות של התחמקות ממעצר חוקי, תוך ניסיון לפגוע באנשי ביטחון אזרחיים שדלקו אחריו, בגניבה ממשק חקלאי, באחזקת רכוש גנוב ובנהיגה בעת שרישיונו נפסל. כמו כן נגזרו עליו עשרה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, שלילת רשיון לתקופה של ארבע שנים וקנס של 15 אלף שקלים. כהן הורשע בעבר בלפחות 26 עבירות שונות, בהן עברות רכוש, אחזקת נשק ללא רשיון, הדחה לזנות וסרסרות, פריצות, תקיפות אלימות ועוד. כמו כן, הורשע כהן, בן 54, ב-150 עבירות תנועה, שאותן ביצע במשך 32 שנים.

תאור ארוע ניסיון הפגיעה באנשי הביטחון, כפי שנרשם בפסק הדין של השופט נתן זלוצובר, נראה כמו לקוח מתסריט של סרט פעולה. אנשי ביטחון של האזור, רבש"ץ קיבוץ ניר עוז וסייר השדות של קיבוץ צאלים, שנסעו ברכב בטחון מזוהה, הבחינו בכהן וברכבו המוכר לאחד מהם כקשור לגנבות חקלאיות. אחד מהם, פסע לעבר כהן ברגל..כשהבחין כהן באיש הביטחון המתקרב, החל להימלט לעבר כיסופים, כאשר רכב הבטחון נוסע אחריו. בהגיעו לקיבוץ כיסופים, הנאשם עצר את רכבו באמצע הכביש וביצע פניית פרסה בצומת. אנשי הבטחון חסמו את דרכו באמצעות רכבם והנאשם עצר את רכבו במרחק של כעשרה מטרים מהם. איש הבטחון שוב ניגש רגלית לנאשם, אך הנאשם נסע לאחור, לא נשמע לבקשות לצאת מרכבו, המשיך בנסיעה לעבר רכב הבטחון בכוונה לעוקפו, אולם נחסם.

אחד מאנשי הבטחון שלף את אקדחו, כיוון אותו לגלגלי רכב הנאשם ודרש שיעצור. כהן צעק לו שיירה, שוב נסע לאחור, תמרן את רכבו כדי לעקוף את רכב הבטחון שגם הוא נסע לאחור כדי לחסום את דרכו של הנאשם, הנאשם נסע במהירות קדימה, התנגש בצידו הימני האחורי של רכב הבטחון ושוב נסע לאחור. כהן נסע במהירות לעבר אחד מאנשי הבטחון שירד מהרכב ועל מנת להימנע מדריסתו, איש הבטחון נאלץ לקפוץ הצידה במהירות. איש הבטחון שלף את אקדחו והורה לכהן לעצור. כהן סרב, הצליח לעקוף את רכב הבטחון, נסע חזרה לעבר צומת גמא כשאנשי הבטחון דולקים אחריו, מפעילים את מערכת הכריזה, צופרים לנאשם ומהבהבים באורות.

כהן המשיך בנסיעתו המהירה בכביש 232, הגם שהכביש בו נסע, הוא מפותל עם נתיב אחד לכל כיוון כשבמרבית אורכו של הכביש חוצה אותו במרכזו קו הפרדה רצוף ובכביש נסעו כלי רכב רבים. כהן על פי פסק הדין, עקף אותם מספר פעמים. בסופו של דבר הוא נעצר במחסום משטרתי שהוצב בצומת סעד.

בדיונים בתיק, העידו בין היתר גיסו של הנאשם ושכנו, שאמרו שהוא מתחרט על מעשיו, מתבייש בהם ולא יחזור עליהם. השכן הוסיף עוד, שהוא "מלאך בעל לב זהב". עורך הדין שיצג אותו בנושאים אזרחיים דחה את האפשרות שהאיש הסתבך בפלילים ואמר שהוא תרם רבות לנזקקים. סנגורו של כהן, עורך הדין וויס, הגדיר אותו כשבר כלי, לאחר שנפצע מירי בשנת 1996 והוא סובל מהפרעה פוסט טראומתית. "אירוע הדריסה קרה לאחר שאנשי הביטחון שלפו אקדח וזה ההסבר להתנהגות הבלתי הגיונית על רקע טראומת העבר", הסביר עורך הדין ואמר, שכהן "אכול חרטה על מעשיו". השופט, נתן זלוצובר, שקרא מספר תסקירי מבחן בענינו, דחה את טענות ההגנה. "הטענה שהנאשם לא הובן בשרות המבחן – אינה מעוררת אמון רב וגם קצינת המבחן לא קיבלה אותה", כתב השופט והוסיף שלמרות כל ההרשעות, הנאשם מעולם לא ריצה ענשי מאסר.

  • עוד באותו נושא:
  • עבריינות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully