וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכר סולר מהול במים וישלם 64 אלפי שקלים

רמי שני

16.10.2009 / 20:46

אבישי אטיאס שסיפק סולר מהול במים לבעל חברה להסעות נכים וגרם בכך נזק לרכבי החברה חוייב בבית המשפט לשלם פיצויים בגובה 64 אלפי שקלים

"בדלק שקיבלתי היו מים, וזה גרם לי לנזקים קשים לרכב, לאבדן ימי עבודה ולהפסדים כספיים גדולים", כך טען היום (שישי) בעל חברת הסעות מהדרום, העוסקת בהסעת נכים, ברוך טרבלסי. טרבלסי העלה את טענותיו נגד ספק הדלק שלו, אבישי אטיאס ונגד החברה שסיפקה לאטיאס את הדלק, ח.מ.ש.ק. נכסים והשקעות בבית משפט השלום באשדוד. בית המשפט קיבל את התביעה והורה לספק לשלם לטרבלסי 64 אלף שקלים, פיצוי על הנזקים לרכבו וכן הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. החברה של טרבלסי.

בהליך משפטי מקדים, שבו תבע אטיאס את טרבלסי, חוייב האחרון לשלם עבור הסולר שרכש, סכום של קרוב לעשרת אלפים שקל. השופט בבית משפט השלום באשדוד, גיל דניאל, הורה על מחיקת חוב זה, נוכח הנזקים שנגרמו לטרבלסי מהדלק שקיבל מהספקים.
מפסק הדין עולה, שטרבלסי רכש מאטיאס 2.500 ליטר דלק, בחודש מאי 2005. זמן קצר לאחר מילוי בדלק שסופק לו בתקופה זו, החל רכב ההסעים בו נהג, לקרטע ולפלוט עשן. בדיקה שנערכה לו הוכיחה, שהדלק בו נעשה שימוש לתפעולו, היה מהול במים. הדלק שנרכש על ידי טרבלסי, אוכסן במיכל בחצר ביתו.

אטיאס טען בדיון המשפטי, שהסולר שהוא סיפק לטרבלסי, הגיע ישירות מבתי הזיקוק והוא עצמו שימש כמתווך בעסקה, לכן הוא אינו נושא באחריות לכך שהדלק היה מהול במים. בדיקות מעבדה של המכון הישראלי לנפט ואנרגיה הוכיחה, שהדלק שהגיע אל טרבלסי אכן היה מהול במים.

אחת השאלות בה עסק בית המשפט, היתה סוגיית מקור המים. הנתבעים טענו, שהמים חדרו לסולר בהיותו במיכל בחצרו של טרבלסי: "הם ניסו לבסס את טענתם לפיה, אם חדרו למיכל הדלק מים הרי שמקורם אינו באספקת הסולר על ידי הנתבע, אלא ממקור חיצוני אחר וזאת כתוצאה מתחזוקה לקויה של המיכל.. אולם, הנתבעים לא הביאו ראיה של ממש בתמיכה לטענה זו", כתב השופט בפסיקתו. השופט הוסיף כי "לפיכך, כאשר ביהמ"ש שוכנע כי הנזקים לרכבו של התובע, מקורם בתדלוק הרכב בסולר מהול במים וכאשר התובע תידלק את רכבו ממיכל הדלק שבחצר, ולא נמצא מקור חיצוני הקשור למיכל, המסביר את חדירת המים למיכל, מתחזקת המסקנה לפיה אכן מדובר באספקת סולר אשר היה מהול במים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully