וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ: "דוחים את ההחלטה החד צדדית"

פנחס וולף ואופק עיני

16.10.2009 / 16:00

משרד החוץ הגיב בזעם על אימוץ דו"ח גולדסטון במועצת זכויות האדם של האו"ם. לבני: "נבטיח את הגנתם המשפטית של קציני צה"ל". זחאלקה: "מקווה שההחלטה תיצור הרתעה"

אכזבה בישראל בעקבות אימוץ דו"ח גולדסטון על ידי מועצת זכויות האדם של האו"ם וההחלטה להעבירו לדיון במועצת הביטחון. ממשרד החוץ נמסר כי "ישראל דוחה את ההחלטה החד צדדית של המועצה לזכויות אדם, וקוראת לכל המדינות האחראיות לדחות אותה. ישראל מודה למדינות שתמכו בעמדתה ולמדינות שהביעו באופן הצבעתן את התנגדותן להחלטה הבלתי צודקת. החלטה שמתעלמת מההתקפות הרצחניות של החמאס ויתר ארגוני הטרור ומתעלמת מהעובדה שצה"ל נקט אמצעים חסרי תקדים כדי להימנע מפגיעה באזרחים".

עוד נמסר ממשרד החוץ כי "ההחלטה מתעלמת גם מהשימוש הציני שעשו ארגוני הטרור באזרחים כמגנים אנושיים. החלטת המועצה פוגעת במאמצים לשמור כל זכויות אדם על פי החוק הבינלאומי, ובמאמצים לקדם את תהליך השלום במזרח התיכון. ההחלטה מעניקה עידוד לארגוני הטרור בעולם ומזיקה לשלום העולמי. ישראל תמשיך לממש את זכותה להגנה עצמית ותפעל לשמור על ביטחון תושביה".


יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, אמרה בתגובה לאישור הדו"ח כי "המועצה לזכויות אדם, מיום שהוקמה, מסתכלת על ישראל בצורה מעוותת ומעוותת – בדיוק כמו הדו"ח עצמו. ההצבעה היום הייתה הצבעה פוליטית, צינית מובהקת. לכן, ללא כל קשר למועצה, ישראל תמשיך ותעשה את הדבר הנכון – תגן על אזרחיה מול הטרור, תנקוט פעילות צבאית נדרשת, תמשיך במערכה הבינלאומית נגד הדו"ח ותבטיח את הגנתם המשפטית של קציני צה"ל באשר הם".

יו"ר ש"ס, השר אלי ישי הגיב להחלטה ואמר כי "מדובר בהחלטה אנטי ישראלית המצטרפת לדוח אנטי ישראלי. צה"ל נהג בכפפות משי בחפים מפשע. החלטת הוועדה היא הפקרות דיפלומטית".

גם יו"ר "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ, הגיב בחריפות להחלטה ואמר כי "פעם נוספת הוכח שהרוב האוטומטי של מדינות ערב במוסדות האו"ם מאפשר להעביר כל החלטה, מעוותת ככל שתהיה, שכל קשר בינה לבין המציאות מקרי בלבד. חבל שהאו"ם שיכול לתרום רבות לשלום בעולם, הפך עצמו לבלתי רלוונטי".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) התייחס אף הוא להחלטה ואמר כי "אימוץ דו"ח גולדסטון על ידי האו"ם ששתק כשהופצצו ילדים בשדרות, הוא הוכחה ניצחת לכך שמדובר בארגון פרו ערבי שמיצה את תפקידו. על ישראל לגבש ארגון חלופי של אומות הומניות החפצות חיים, מול האיסלאמיזציה המשתוללת".

הח"כים הערבים מברכים

מנגד, חברי הכנסת הערבים בירכו על אימוץ הדו"ח והביעו תקווה לצעדים נוספים בעתיד. ח"כ מוחמד ברכה (חד"ש) אמר לוואלה! חדשות כי "הדו"ח חובר בידי ועדה מהימנה ואנשים מהימנים. אימוצו הוא הדבר המובן מאליו. אם הוא קובע שישראל ביצעה פשעי מלחמה משמע שבישראל יש פושעי מלחמה. אלה צריכים לעמוד לדין מיד, מבלי לגלגל את האחריות על החייל הבודד שלחץ על ההדק. גם הוא אחראי אבל כל מי שמעליו, עד ראש הפירמידה, כלומר אולמרט, הם אחראים, ויש להעמידם לדין".

ברכה התייחס גם לסערה ברשות הפלסטינית ואמר כי "הרשות הפלסטינית טעתה כשביקשה לדחות את הדיון במועצת זכויות האדם ועשתה נכון כשהקשיבה לדעת הקהל הפלסטינית והבינלאומית". ברכה התייחס גם לחלק בדו"ח שמאשים את חמאס בירי על אזרחים ואמר כי "כל מי שאחראי לביצוע פשעים צריך לחקור אותו וכשתוכח אשמתו, הוא צריך לתת את הדין על כך".

יו"ר בל"ד, ח"כ ג'מאל זחאלקה, אמר לוואלה! חדשות בעקבות אימוץ הדו"ח כי "זהו צעד בכיוון הנכון. צריך להמשיך לקראת מיצוי הדין עם כל האחראים לפשעים בעזה. אני מקווה שהדבר ייצור הרתעה, עד היום לא הייתה כל הרתעה. יש גם הרגשה של כאב, כי רצינו שהקהילה בינלאומית תפעל למניעת הטבח באוכלוסייה האזרחית בעזה. יכלו להציל מאות אנשים אם היו פועלים בזמן המלחמה ולא מנתחים את מה שקרה אחרי. תקוותי שזה ייצור הרתעה מפני פשעים חמורים דומים בעתיד". בהתייחסו לעובדה שנציגי אבו מאזן הם אלו שהובילו בסופו של דבר לאימוץ הדו"ח על אף הביקורת שספגו מצד גורמים ערבים, ביניהם מפלגת בל"ד, אמר זחאלקה כי "אני חושב שהם עשו את זה בעקבות הלחץ הציבורי הגדול, ושינו את עמדתם".

חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) התייחס אף הוא להחלטה ואמר כי "אימוץ דו"ח גולדסטון הוא אמירה מוסרית וחוקית חשובה. אסור להשאיר את האוכלוסייה האזרחית ללא הגנה. הקהילה הבינלאומית והאו"ם השיבו לעצמם את כבודם האבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully