וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה בפתח: ”לחקור פשעי חמאס בדו”ח”

אופק עיני

16.10.2009 / 14:23

יו"ר הרשות הפלסטינית בירך על אימוץ דו"ח גולדסטון במועצת זכויות האדם של האו"ם. חמאס: "צעד ראשון לקראת העמדה לדין של מפקדי הכיבוש הישראלי". בכיר פתח: "להקים ועדת חקירה שתבדוק פשעי חמאס"

חבר הוועד המרכזי של פתח, נאצר אל-קדווה, אמר היום (שישי) בעקבות ההחלטה על אימוץ דו"ח גולדסטון במועצת זכויות האדם של האו"ם כי "אנחנו בפתח מברכים על הצעד החשוב, על ההישג הזה, שיוביל לאכיפת החוק הבינלאומי בפלסטין הכבושה ויפתח את הדלת לצעדים נוספים עתידיים במסגרת יתר מוסדות האו"ם". אל-קדווה הוסיף כי "איננו רוצים להפחית או להגזים במה שקרה, ויש לנו עוד צעדים לעשות על מנת שנוכל להגיע לתוצאה הסופית – לבוא בחשבון עם כל מי שהפר את החוק הבינלאומי". אל-קדוה התייחס לחלק בדו"ח שתוקף את חמאס ואמר כי "על הצד הפלסטיני להקים גם כן ועדה חקירה על מנת לבדוק את הפרות החוק הבינלאומי שבוצעו על ידי הפלסטינים. לצורך כך, ארגון חמאס צריך לעזוב עמדות מרכזיות בהן הוא עומד כיום".

סגנו של חאלד משעל, מוסא אבו מרזוק, היושב גם כן בדמשק, התייחס דרישה להקים ועדת חקירה שתבדוק את הפשעים שביצע הצד הפלסטיני לפי דו"ח גולדסטון ואמר "אנחנו מוכנים, עם תודתנו לקהילה הבינלאומית, למדינות ערב שסייעו בהעברת הדו"ח ולעם הפלסטיני על עמידתו האיתנה. אין מנוס מהקמת ועדות שיחקרו את כל מה שמתייחס לחמאס בדו"ח גולדסטון".

נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בירך על אימוץ הדו"ח. אבו רודיינה אמר כי "ההחלטה מבטאת אישור לעמדה הבינלאומית שתומכת בזכויות הפלסטינים", וקרא לקהילה הבינלאומית לעקוב אחר ביצוע הנאמר בדו"ח בפועל על מנת "לשמור על העם הפלסטיני מפני מתקפות ישראל המתמשכות נגדו".

גם בחמאס בירכו על אימוץ הדו"ח. בכיר חמאס, אסמאעיל רדואן, בירך על תוצאות ההצבעה במועצת זכויות האדם של האו"ם. רדואן אמר "אנו מברכים על תוצאות ההצבעה ועל עמדות מדינות ערב שתמכו בהחלטה" רדואן הוסיף כי ההצבעה היום "היא הצעד הראשון לקראת העמדה לדין של מפקדי הכיבוש הישראלי ובקשה להעביר את הדו"ח לבית המשפט הבינלאומי בהאג".

בנוגע לקריאות הנשמעות בקרב הפלסטינים לפיוס בעקבות העברת הדו"ח אמר רדואן כי "הצעד האחרון גורם להרגעת הרוחות בעם הפלסטיני, אשר סערו בעקבות דחיית הדיון בדו"ח". רדואן הוסיף כי "הפיוס הוא בחירה אסטרטגית של חמאס אולם הארגון זקוק לזמן נוסף על מנת לסיים את התייעצויותיו הפנימיות ועם הפלגים הפלסטינים בטרם ישיב על המסמך המצרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully