וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "חמאס צריך לתת תשובה ברורה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.10.2009 / 12:15

יו"ר הרשות הפלסטינית אמר כי אם לא יושג הסכם פיוס בין הפלגים הפלסטינים, ייערכו הבחירות לפרלמנט הפלסטיני במועדן המקורי ודרש מחמאס תשובה ברורה בנוגע לפיוס

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן קרא אתמול לחמאס להעביר "תשובה ברורה" למצרים בנוגע להצעת הפיוס. הוא איים שאם לא יושג הסכם פיוס בין הפלגים הפלסטינים, ייערכו הבחירות לפרלמנט הפלסטיני במועדן המקורי, דהיינו ב-24 בינואר 2010. בניגוד לדיווחים על כך שחמאס דוחה את ההצעה, אמרו בכירי הארגון כי הם עדיין בוחנים את ההצעה בכל הרצינות וכי ביקשו ממצרים ארכה של שלושה ימים למתן תשובה.

מצרים הודיעה היום כי הסכימה לבקשת חמאס לדחות את מועד החתימה על הסכם הפיוס בין חמאס לפתח "עד שיווצרו תנאים נוחים יותר". כך מסר מקור מצרי בכיר לסוכנות הידיעות המצרית. אתמול דווח כי חמאס מסרב לחתום על ההצעה המצרית לפיוס כל עוד אין בו התייחסות לזכויות הפלסטיניות להתנגד לכיבוש הישראלי, וזאת לאחר שהנהגת פתח חתמה שלשום על ההצעה.

מקורות פלסטינים ברמאללה מסרו לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" הרואה אור בלונדון, כי סירובם של חמאס והג'יהאד האיסלמי לפרק את הזרועות הצבאיות הכפופות לארגוניהם ולשלב את פעילי אותן זרועות במנגנוני הביטחון הפלסטינים הוא זה המכשיל את הסכם הפיוס הפנים-פלסטיני שגיבשה מצרים.

לדברי המקורות, לחמאס ולג'יהאד האיסלמי יש הסתייגויות רבות מהצעת הפיוס המצרית שהוגשה להם האוסרת על קיום "מיליציות חמושות" בנוסף למנגנוני הביטחון. שני הארגונים עומדים על כך שיש להמשיך ולהפעיל את הזרועות הצבאיות שלהם "עד לשחרור פלסטין ההיסטורית", כדברי גורמים בשני הארגונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully