וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיוס נכשל? חמאס לא יפרק הזרוע הצבאית

ניר יהב

16.10.2009 / 11:32

מקורות פלסטינים ברמאללה מדווחים כי סירובם של חמאס וג'יהאד האיסלאמי לפרק את הזרועות הצבאיות של ארגוניהם הוא זה שמכשיל את הסכם הפיוס הפנים פלסטיני שגיבשה מצרים

סירובם של חמאס והג'יהאד האיסלמי לפרק את הזרועות הצבאיות הכפופות לארגוניהם ולשלב את פעילי אותן זרועות במנגנוני הביטחון הפלסטינים הוא זה המכשיל את הסכם הפיוס הפנים-פלסטיני שגיבשה מצרים. כך דיווחו (שישי) מקורות פלסטינים ברמאללה המוגדרים 'מהימנים' לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" הרואה אור בלונדון.

לדברי המקורות, לחמאס ולג'יהאד האיסלמי יש הסתייגויות רבות מהצעת הפיוס המצרית שהוגשה להם האוסרת על קיום "מיליציות חמושות" בנוסף למנגנוני הביטחון. שני הארגונים עומדים על כך שיש להמשיך ולהפעיל את הזרועות הצבאיות שלהם "עד לשחרור פלסטין ההיסטורית", כדברי גורמים בשני הארגונים.

בכיר הג'יהאד, חדר חביב, מסר לעיתון כי "פלגי ההתנגדות אינם מיליציות. לעמנו יש זכות להתנגד לכיבוש עד לסילוקו". הוא אמר שיש להפסיק לעשות שימוש במונח "מיליציות" בכל הנוגע לזרועות הצבאיות של הארגונים הפלסטינים. דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, הבהיר גם הוא: "אנחנו תנועת שחרור לאומית, ועדיין פועלים במסגרת הניסיון להביא לשחרור. על כן לא נתפרק, אלא לאחר סילוקו של החייל האחרון מפלסטין ההיסטורית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully