וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדסטון אושר: "להעמיד לדין הרוצחים הישראלים"

ניר יהב ופנחס וולף

16.10.2009 / 13:26

בהצבעה במועצת זכויות האדם של האו"ם הוחלט לאמץ את דו"ח גולדסטון, המאשים את ישראל בפשעי מלחמה. כעת יעבור הדו"ח להצבעה במועצת הביטחון של האו"ם

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

מועצת זכויות האדם של האו"ם אימצה לאחר הצבעה את הדו"ח של השופט ריצ'רד גולדסטון. הדו"ח מאשים את ישראל בפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות במהלך מבצע עופרת יצוקה. בדיון מיוחד שנערך במועצה הצביעו 25 מהמדינות החברות בה בעד ההחלטה לאמץ את הדו"ח. שש מדינות הצביעו נגד הדו"ח ו-11 נמנעו. כעת יעבור הדו"ח להצבעה במועצת הביטחון של האו"ם, גוף אשר יכול להחליט על נקיטת צעדים כנגד ישראל ובכיריה. עם זאת, צפויה ארצות הברית לממש את זכות הווטו שלה במועצה נגד כל החלטה שתשים למטרה את ישראל וראשיה.

נציג הרשות הפלסטינית במועצת זכויות האדם של האו"ם בג'נבה, איברהים חרישה, אמר בדיון על דו"ח כי הפלסטינים עומדים מאחורי הדו"ח. לדבריו, "ישראל הפרה ומפרה את החוק הבינלאומי בנוגע לזכויות האדם. אנחנו רוצים שהחוק הבינלאומי ייושם. אנחנו רוצים צדק. איננו כאן כדי לדרוש לגנות אף אחד, אלא לדרוש את יישום החוק הבינלאומי והחוק ההומניטרי".

חרישה הבהיר, כי "יש לרדוף אחרי הרוצחים עד שכל אחד מהם יועמד לדין. העם הפלסטיני לא יסכים לפחות מהעמדה לדין של הפושעים והרוצחים".

שגריר ישראל למוסדות האו"ם בז´נבה, אהרון לשנו יער, אמר בדיון כי הדו"ח לא מאוזן. "הדו"ח לא מכיר בזכות של מדינה דמוקרטית להילחם בטרור. הדוח אינו מדבר על כך שמה שקדם למבצע הישראלי בעזה הוא הטרור של חמאס. לישראל יש זכות להגן על עצמה", אמר יער.

לפני ההצבעה אמר גורם מדיני אמר לוואלה! חדשות כי "הסיכוי לשכנע את חברות המועצה, שחלק מהן דיקטטורות חשוכות, אינו גדול". לדבריו, "זה מסוג המאבקים העצובים שמראש אין סיכוי לנצח בהם, כאשר חלק גדול מחברות המועצה הן דיקטטורות שאינן מכבדות זכויות אדם בשעה שהן צריכות להכריע. לא רק שהמשחק מכור מראש, אלא הוא לא התקיים מעולם".

"ההתקפה על ישראל היא דבר קבוע"

אתמול התייחס ראש הממשלה להצבעה על דו"ח גולדסטון. "ההצבעה בז'נווה יכולה לסייע לטרור או לפגוע בטרור, לקדם את השלום או לפגוע בשלום, אנו מקווים שכל המדינות האחראיות יצביעו נגד ההחלטה שפוגעת בשלום".

"הייתי מספיק שנים באו"ם", הוסיף נתניהו, "כדי לומר שכמעט אין דוגמא לכך שהרוב האוטומטי באו"ם מתגייס וישראל מנצחת. כבר שר החוץ לשעבר, אבא אבן, אמר שאם האו"ם רוצה הוא יכול להצביע על כך שכדור הארץ שטוח. אולי מחר הם יעבירו החלטה כזו".

"ההתקפה על ישראל היא דבר קבוע", הוסיף נתניהו, "שמאוד התגבר "מעופרת יצוקה". חשוב שהמדינות האחראיות יגידו-'אנחנו לא נותנות לזה יד- אנחנו יודעות שישראל צודקת'. חלקן, כמו ארצות הברית, אומרות את זה בצורה ברורה. חלקן אומרות את זה בלחישה. חשוב בעניין הזה לא לומר בלחישה. אם הדו"ח יקודם באופן רציני הוא יפגע בתהליך השלום. מי שחפץ בשלום ידבר, יוקיע ולא ייתן יד לדבר המעוות הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully