וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה הסגרתו של השופט דן כהן לישראל

16.10.2009 / 9:12

בישראל מאשרים כי בית המשפט בפרו נתן אור ירוק להסגרת השופט לשעבר, אך טוענים כי הסגרתו בפועל עלולה להתעכב בשל הצורך באישור ההסגרה של דרגים פוליטיים בפרו

במשרד המשפטים מאשרים הבוקר (שישי) כי בית המשפט בפרו אישר את הבקשה הישראלית להסגיר את השופט לשעבר דן כהן לישראל. עם זאת, הם מבהירים שלא מדובר בסיומו של התהליך, מכיוון שכמו שנהוג בישראל, יש צורך באישור של דרגים מדיניים ופוליטיים, בהם גם שר המשפטים של פרו, שידון בהחלטת בית המשפט להסגיר את כהן.

הלילה אישר בית משפט בפרו את הסגרתו של השופט לשעבר דן כהן לישראל. השופט כהן נעצר בפרו לפני כחודשיים לאחר שהוגש נגדו בישראל כתב אישום בגין לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים. בהצהרה שנמסר ממשרד המשפטים בפרו נאמר כי ההחלטה על הסגרתו של כהן, היתה פטורה מ"מניעים פוליטיים, צבאיים או דתיים". כמו כן צוין בהצהרה כי העבירות בהן הואשם השופט לשעבר הן "נפוצות וניתנות לשפיטה בבתי משפט רגילים".

עוד דיווח משרד המשפטים בלימה כי במסגרת תהליך ההסגרה של השופט לשעבר, יעביר בית המשפט העליון בפרו את מסמכי ההסגרה למשרד המשפטים הישראלי. לפני כחודשיים הותר לפרסום כי בתחילת 2009 הגישה פרקליטות מיסוי וכלכלה של מחוז תל אביב, כתב אישום בגין לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים נגד השופט לשעבר דן כהן בשלוש פרשות שונות. בנוסף כהן נאשם גם בשיבוש הליכי משפט בעקבות בריחתו לפרו.

בקשת ההסגרה נגד כהן הוגשה בתחילת יולי והוא נעצר בחודש אוגוסט בלימה. למדינת ישראל אין הסכם הסגרה עם מרבית מדינות דרום אמריקה, אולם בתקופה האחרונה יש שיתוף פעולה בין הפרליטות בישראל לרשויות החוק במדינות אלה, דוגמת ההחלטות על הסגרתם של אליאור חן מברזיל ושל אילן כידר מקולומביה, וכן החלטת בית המשפט העליון בארגנטינה להסגיר את רוצחו של נהג המונית דרק רוט, משה בן אבגי, שנמלט מהמדינה בזמן דיון בערעור על ההחלטה.

כהן, בן 67, כיהן בסוף שנות ה-70 כשופט בבית המשפט המחוזי בבאר שבע ולאחר כמה שנים פרש מהשיפוט ופתח משרד עורכי דין עצמאי משגשג. הוא ייצג שורה של אנשי עסקים, אנשי משטרה ופוליטיקאים, ובתו היה נשואה לבנו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק.

בין השאר שימש כהן כחבר בדירקטוריון חברת החשמל. על פי החשד, הוא קיבל שוחד מנציגי החברה הגרמנית "סימנס" בישראל כדי להשתמש בהשפעתו לסייע לחברה לזכות במכרז לרכישת טורבינות לייצור חשמל מגז טבעי בעלות של כ-100 מיליון יורו לכל טורבינה.

עדכון ראשון: 06:03

  • עוד באותו נושא:
  • דן כהן
  • פרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully