וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "מאוכזבים מההסתה הטורקית"

15.10.2009 / 21:04

נתניהו התייחס, במסיבת עיתונאים עם עמיתו הספרדי, למשבר ביחסים עם טורקיה. "אנו מאוכזבים מההסתה הטורקית ואיננו רווים נחת מהמגמה שנוקטת הממשלה באנקרה". על דו"ח גולדסטון "מקווה שהמדינות האחראיות יצביעו נגד ההחלטה"

גדעון צנטנר

(גדעון צנטנר, לירז ליבנה)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (חמישי) למשבר ביחסים עם טורקיה. "אנו מאוכזבים מההסתה בטלוויזיה הטורקית ואיננו רווים נחת מהמגמה בטורקיה מאז עופרת יצוקה. המגמה הזו נמשכת היום, ומעלה את השאלה לאן פניה של הממשלה הטורקית? אנחנו מקווים מאוד שפניה לחזק את השלום ולא את הקיצונים ולשמר את הקשר החשוב עם ישראל. אני מאמין שצריך לנסות לחזור לנתיב שמחזק את האינטרסים בין שתי המדינות ואת השלום במזרח התיכון.

נתניהו אמר את הדברים במסיבת עיתונאים עם עמיתו הספרדי חוסה לואיס רודריגס סאפאטרו. בנוסף התייחס נתניהו גם לדו"ח גולדסטון שיובא מחר להצבעה במועצה לזכויות אדם בז'נווה. "מחר תהיה הצבעה בז'נווה שיכולה לסייע לטרור או לפגוע בטרור, לקדם את השלום או לפגוע בשלום, אנו מקווים שכל המדינות האחראיות יצביעו נגד ההחלטה שפוגעת בשלום".

"הייתי מספיק שנים באו"ם", הוסיף נתניהו, "כדי לומר שכמעט אין דוגמא לכך שהרוב האוטומטי באו"ם מתגייס וישראל מנצחת. כבר שר החוץ לשעבר, אבא אבן, אמר שאם האו"ם רוצה הוא יכול להצביע על כך שכדור הארץ שטוח. אולי מחר הם יעבירו החלטה כזו".

"ההתקפה על ישראל היא דבר קבוע", הוסיף נתניהו, "שמאוד התגבר "מעופרת יצוקה". חשוב שהמדינות האחראיות יגידו-'אנחנו לא נותנות לזה יד- אנחנו יודעות שישראל צודקת'. חלקן, כמו ארצות הברית, אומרות את זה בצורה ברורה. חלקן אומרות את זה בלחישה. חשוב בעניין הזה לא לומר בלחישה. אם הדו"ח יקודם באופן רציני הוא יפגע בתהליך השלום. מי שחפץ בשלום ידבר, יוקיע ולא ייתן יד לדבר המעוות הזה".

"כשאהיה בנשיאות האיחוד, ספרד תעמול למען השלום"

ראש הממשלה הספרדי אמר במסיבת העיתונאים כי מטרתה של ספרד בביקור הזה היא כפולה. הראשונה היא לחזק ולשפר את היחסים בין ספרד לישראל במישור הפוליטי והמטרה השנייה היא תהליך השלום. "שמחתי לשמוע את דברי ראש הממשלה שהכריז על כוונתו להגיע לשלום", אמר ראש הממשלה הספרדי. "כשאהיה בנשיאות האיחוד האירופי, ספרד תעמול למען השלום, תשקיע את כל הפוטנציאל הדיפלומטי שלה בשיתוף ממשל אובמה. היא תעשה זאת מתוך אמון בצדדים ומתוך אמון בינה ובין ישראל".

"עלינו להשיג שלום צודק", המשיך סאפאטרו, "כאשר מדינת ישראל תהיה בטוחה שיבטיחו לה את ביטחונה נגד הטרור וכל השלכה של הטרור והסכם שיבטיח את עתידו של העם הפלסטיני עם מדינה משלו. זה אפשרי. אני מתחייב לעמול ולהשקיע איתך למען מטרה זו בהתבסס על האמון ההדדי ועל הידידות שספרד רוכשת לישראל ורוצה לקדם אותה עוד יותר".

בתוך כך, בעקבות הנחיית שר החוץ, זימן היום הסמנכ"ל האחראי על אירופה המערבית במשרד החוץ, נאור גילאון, את הממונה בשגרירות הטורקית, הגברת ג'יילאן אוזן לנזיפה רשמית. גילאון הביע את המחאה הישראלית על שידור סדרת הטלוויזיה בטורקיה, בה מתוארים חיילי צה"ל כבני גזע עליון הששים לרצוח ילדים, כמו גם סוכנים ישראליים הזוממים - לפי סטריאוטיפים אתניים חשוכים – להשתלט על האזור.

לנציגת טורקיה הובהר, כי "חינוך לשנאה ע"י שימוש בסטריאוטיפים קשים כל כך בסדרת טלוויזיה בה צופים מבוגרים וצעירים כאחד, חייב להדאיג כל מי ששואף לדו קיום ושלום בין המדינות והדתות באזור ובעולם. הדבר קשה שבעתיים כאשר אותם חיילי צה"ל המתוארים כרוצחים בדם קר, הם אלה שחשו לסייע לאזרחי טורקיה בשעותיהם הקשות בעקבות רעידת האדמה הקשה ב 1999".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully