וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש עבודה בהיי טק: התאוששות ברבעון השלישי

גיא גרימלנד

15.10.2009 / 8:40

מנתוני "קבוצת נישה" לרבעון השלישי של השנה עולה כי היקף הגיוסים בהייטק צמח ב-13% בהשוואה לרבעון השני של 2009, וב-22% בהשוואה לרבעון הראשון

מנתוני "קבוצת נישה" לרבעון השלישי של השנה עולה כי היקף הגיוסים בהייטק צמח ב-13% בהשוואה לרבעון השני של 2009, וב-22% בהשוואה לרבעון הראשון. בשווקי הביוטק והקלינטק המגמה בולטת אף יותר - היקף הגיוסים צמח ב-16% בהשוואה לרבעון השני של השנה, וב-26% בהשוואה לרבעון הראשון. במקצועות הבכירים חלה התייצבות בהיקפי הגיוסים (ירידה של 6% לעומת הרבעון הקודם), ובספטמבר אף חלה עלייה ראשונה מתונה של 3% בכמות המשרות.

"בתחום התוכנה יש עלייה של 14% בהיקף הביקושים לעומת הרבעון הקודם, והוא נשאר תחום אטרקטיבי כתמיד. למועמדים בעלי השכלה אקדמאית או יוצאי יחידות טכנולוגיות עם ניסיון קודם בתעשייה, קיים היצע משרות מכובד ואטרקטיבי", אומרת פול צוקר, מנכ"לית קבוצת נישה. "רוב המשרות המוצעות הן בתחום ה-c++ שבו יש גידול של 28% לעומת הרבעון הקודם, ובתחום ה-net שבו יש גידול של 10%. במקביל נרשמת תופעה חדשה - תפקידי linux/kernel נשארים פתוחים ללא היצע של מועמדים", הוסיפה צוקר.

"בתחום ניהול המוצר נרשמת מגמה קלה של עלייה לטובת אותן משרות של ניהול מוצר inbound - משרות הדורשות רקע פיתוחי ועבודה פנים ארגוני. ייתכן וניתן לפרש זאת בכך שהחברות משקיעות פחות מאמצים בחקר שוק ובחינת טכנולוגיות מתקדמות, אלא מתמקדות בקידום המוצר מבחינת טכנולוגית", לדברי צוקר. "מבחינה טכנולוגית, היצע המשרות למנהלי מוצר בתחום האינטרנט גבוה יחסית לשאר התחומים, ואף יש היצע למנהלי מוצר מתחילים, שעיקר יתרונם הוא בקרבה לקוד".

לפי צוקר, "תחום הבוגרים המטופל אצלנו הן במסגרת נישה אקדמיה והן במסגרת סניף הטכניון מאותת על עלייה קלה בהיצע המשרות - 16% לעומת הרבעון הקודם". לדבריה, "בפני בוגרי מדעי המחשב המצטיינים קיים היצע של משרות פיתוח במגוון טכנולוגיות, בניגוד לתקופה הקודמת שבה ההיצע היה רק למשרות בבדיקות".

"בחברות הסטארט אפ נרשמת התעוררות במצבת הגיוסים בכל התחומים - גידול של 16% לעומת הרבעון הקודם ו-41% לעומת הרבעון הראשון של השנה. עם זאת, עדיין קשה למצוא את המועמדים המובחרים אותם מחפשות החברות. מבחינת התנאים, בתקופה הנוכחית חברות הסטארט אפ פחות תחרותיות בשל המצב בהשוואה לחברות אחרות, דבר שהיווה עבורן יתרון בעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully