וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרינספאן רוצה לפרק את הבנקים הגדולים

15.10.2009 / 20:23

יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר: "צריך לפרק חברות שהן גדולות מדי בכדי לתת להן לקרוס". טען עוד כי יהיה לחברות קשה לתקן את אמינותן הפגועה, כיוון שכשהגיע הרגע, הן לא הצליחו להתאפק"

אלן גרינספאן, לשעבר יו"ר הבנק הפדרלי, אמר היום כי על הרגולטורים לשקול לפרק בנקים הנחשבים כי הם "גדולים מכדי לתת להם לקרוס". לדבריו, בנקים אלה נהנים למעשה מסובסידיה ממשלתית, שכן עלות ההלוואות שלהם נמוכה יחסית, בשל האמונה כי אם ייקלעו לבעיה יקבלו סיוע מהממשל. גרינספאן הוסיף כי הדבר דוחק מתחרות קטנות יותר מהשוק ומגדיל את הסיכונים במערכת הפיננסית. בכך מצטרף גרינספאן לעמדה שהושמעה זה מכבר על ידי גורמים נוספים בשוק ההון האמריקאי, בהם שילה בייר, יו"ר התאגיד הפדרלי לביטוח פקדונות, אחת הרגולטוריות הראשיות בארה"ב.

"אם הם גדולים מכדי לתת להם לקרוס, הם פשוט גדולים מדי", אמר גרינספאן היום למועצה לקשרי חוץ בניו יורק. "ב-1911 פירקנו את סטנדרד אויל - מה כבר קרה? כל חלק בנפרד היה שווה יותר מהחברה כולה. אולי זה מה שצריך לעשות גם כאן". גרינספאן סייג את דבריו ואמר כי פירוק חברות לחברות קטנות יותר נוגד את השקפותיו הפילוסופיות, אך במקרה הזה, חייבים למצוא דרך לפתור את בעיית ה"גדולים מכדי לתת להם לקרוס".

גרינספאן הוסיף כי בעבר, אף בנק לא נחשב גדול מכדי לתת לו לקרוס. אך מאז שהממשל האמריקאי הלאים למעשה את חברות המשכנתאות פאני מיי ופרדי מאק, השתנתה העמדה בשווקים. "יהיה להם מאוד קשה לתקן את אמינותם הפגועה בנושא, כיוון שכשהגיע הרגע, הם לא הצליחו להתאפק", אמר גרינספאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully