וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליאור חן יוסגר לישראל בתוך שבוע וחצי

גלעד גרוסמן

15.10.2009 / 3:10

גורם במשרד החוץ בברזיל מאשר כי התקדמות בהליכים במערכת המשפט המקומית, סוללת את הדרך להסגרתו של הרב החשוד בהתעללות בקטינים בתוך שבוע וחצי

"הרב המתעלל" אליאור חן יוסגר לישראל בתוך שבוע וחצי, זאת בעקבות התקדמות בהליכים נגדו במערכת המשפט בברזיל. בגלי צה"ל דווח כי גורם במשרד החוץ בברזיל אישר את הפרטים. בחודש מאי האחרון החליט בית המשפט בברזיל שחן, שזכה לכינוי "הרב המתעלל", יוסגר לישראל. כעת, נראה כי חן יוסגר כבר בזמן הקרוב. לפני שלושה שבועות דחה בית המשפט העליון בברזיל את הערעור שהגיש חן על על ההחלטה להסגירו לישראל. בית המשפט הודיע לנשיא ברזיל שניתן להסגיר את חן לישראל.

לפני כשלושה חודשים הודיעו רשויות המשפט בברזיל למשרד המשפטים כי נדחתה בקשתו של חן החשוד בהתעללות בקטינים לקבל מעמד של פליט בברזיל. בחודש מאי קבע בית המשפט העליון בברזיל כי חן שנודע בכינוי "הרב המתעלל", יוסגר לישראל על מנת לעמוד לדין בגין פרשת ההתעללות החמורה בקטינים. החלטת בית המשפט העליון בברזיל התקבלה כתוצאה מהגשת בקשת ההסגרה על ידי המחלקה לעניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה.

אליאור חן מבוקש בישראל בגין ביצוע עבירות של התעללות בקטינים, שידול להתעללות בקטינים, תקיפת קטינים וקשירת קשר לביצוע פשע. במהלך חודש מרץ 2007, נחשפה פרשה חמורה ביותר של התעללות בקטינים. מחקירת המשטרה עלה כי אחד החשודים המרכזיים בפרשה הינו אליאור חן, החשוד בכך שיחד עם אחרים היה מעורב בהתעללות פיזית ונפשית בקטינים בני אותה משפחה.

לפי הראיות שנאספו, אליאור חן ראה עצמו וכך אף נתפס בעיני חשודים אחרים בפרשה, ביניהם אם הילדים, כ"רב" ובעל סמכות רוחנית וטען באוזני "מאמיניו" כי הילדים הם בעלי "נפש מושחתת" וכי יש לבצע בהם "תיקונים" על מנת לתקן את נפשם. על פי הראיות, מעשים אלה כללו התעללות קשה ביותר בקטינים.

עדכון ראשון: 19:59

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully