וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה: מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.3%

עומר רבין

15.10.2009 / 18:32

בניגוד לתחזיות המוקדמות ליציבות במדד - סל המחירים הממוצע לצרכן הוזל בשיעור של 0.3% בחודש ספטמבר. הוזלה משמעותית נרשמה במחירי הירקות והפירות. מתחילת השנה עלה המדד ב-3.4%

החשש מאינפלציה היה מוקדם מדי: מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.3% - כך עולה מנתונים שפרסמה הערב (חמישי) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

משמעות הדבר היא כי סל המחירים הממוצע לצרכן הוזל בשיעור זה במהלך חודש ספטמבר. מדובר בירידה הראשונה שרושם מדד המחירים לצרכן בישראל מזה כחצי שנה.

על הירידה שנרשמה במדד השפיעו בעיקר מחירי הפירות והירקות שהוזלו ביותר מ-4% וכן ההוצאות על הלבשה והנעלה שירדו בשיעור חד של כ-5%. לצידם ירדה גם ההוצאה הממוצעת של משפחה ישראלית על שירותי תרבות, בידור ותקשורת.

מחירי המים לעומת זאת הוסיפו גם הפעם להתייקר בשיעור חד של 4.8% בהמשך לעליה חדה במחירם שנרשמה כבר בחודש שעבר על רקע הטלת מס הבצורת. עלייה נרשמה גם בסעיף העופות.

מתחילת שנת 2009 עלה המדד ב-3.4% כאשר טווח יעד האינפלציה השנתי של הממשלה הוא בין 1% ל-3%. עם זאת, במשרד האוצר ובבנק ישראל יכולים לחייך לנוכח העובדה שבחישוב כללי של 12 החודשים האחרונים (ספטמבר 2008 - ספטמבר 2009) נרשמה אינפלציה של 2.8% בלבד העומדת ברמת היעד שקבעה הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully