וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אף אחד בפרקליטות לא חשב שקצב חף מאשמה"

גלעד גרוסמן

15.10.2009 / 18:23

עדותו של עוזרו של היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, רז נזרי במשפט הנשיא לשעבר קצב, הותרה היום לפרסום. "התיק הזה הוא מורכב והיו דעות לכאן ולכאן""

"חשבנו שבאותה העת, הסדר הטיעון זה הדבר. אף אחד לא חשד שזה התוצאה הכי ראויה והכי טובה בעולם", כך אמר רז נזרי עוזרו של היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, במהלך עדותו במשפט קצב. עדות שהותרה היום לפרסום (חמישי). היום נמשך עדותה של המתלוננת הראשית, א' ממשרד התיירות, שקצב נאשם בכך שאנס אותה פעמיים

נזרי העיד בסוף החודש שעבר במשפטו של הנשיא לשעבר, הנאשם באונס. הוא תיאר את הדילמה שעמדה בפני הפרקליטות ומשרד היועץ המשפטי לפני שהחליטו לחתום על הסדר טיעון עם קצב, הסדר שלבסוף לא מומש. "היו בפנינו שתי אפשרויות בעייתיות ביותר של סגירת התיק לגמרי, או הגשת כתב אישום, שעם כל אחת מהן היתה דילמה. כאשר היתה הפנייה להסדר הטיעון ואת האפשרות השלישית שעלתה, מבחינתנו זו היתה אפשרות שהיתה באותה נקודת זמן, האפשרות הפחות רעה מבין שתי האחרות".

נזרי סיפר גם על ההתלבטות בפרקליטות לגבי האפשרות להגיש כתב אישום נגד קצב. "התיק הזה היה בינינו מורכב, ולא פשוט, והיו דעות לכאן או לכאן. בסופו של דבר, בסופו של יום, מי שמקבל את ההחלטה, זה היועץ המשפטי לממשלה", אמר.

הוא הבהיר שמזוז לא היה היחיד שתמך בהגשת כתב אישום. "פרקליטים בכירים וטובים היו בדעתו של היועץ המשפטי לאורך כל הדרך", אמר, אולם מיד הוסיף כי "היו דעות נוספות". נזרי הבהיר שאף אחד בפרקליטות "לא חשב שיש כאן מצב שבעצם תופסים נאשם חף מפשע וטופלים פה איזה אשמה.

"התחושה היתה אצל הפרקליטים שחשבו שאין מקום להגיש כתב אישום באותה עת, התחושה שלהם היתה, שזה תיק מאוד גבולי. שכנראה ברמת העובדות, היו כאן הרבה דברים בעייתיים. נעשו כאן הרבה דברים, אבל בגלל כל מיני קשיים משפטיים, חלקם התיישנות, חלקם קשיים בעייתיים ואחרים, יהיה קשה לעבור את הסף הנדרש, ברמה של בית משפט. זה לא היה מצב שמישהו חשב שיש פה חף מכל אשמה".

פרקליטו של קצב, עו"ד אביגדור פלדמן, טען כי כתב האישום שהוגש נגד קצב לא היה כתב האישום שהפרקליטות רצתה, אלא היה תגובה נקמנית של מזוז על כך שקצב חזר בו מהסדר הטיעון. טענה שנזרי דחה.

פלדמן גם חקר את נזרי ארוכות על הדלפות מהחקירה, שלטענתו יכלו להגיע רק מהפרקליטות והמשטרה. נזרי השיב שאי אפשר לפסול את האפשרות שהפרקליטות או משרד היועץ המשפטי הדליפו חומרים לתקשורת, אולם הבהיר שלדעתו בתקשורת ידעו על פרטים מהפרשה עוד לפני שמזוז נפגש לראשונה עם קצב, פגישה בה התלונן הנשיא דאז על כך שמנסים לסחוט אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully