וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ: "דו"ח גולדסטון מועיל לחמאס"

אופק עיני

15.10.2009 / 19:14

לקראת ההצבעה על דו”ח גולדסטון במועצת זכויות האדם של האו”ם, אמר דובר משרד החוץ לוואלה! חדשות כי יש מדינות שיתמכו אוטומטית בדו”ח. ”הדו”ח טוב לחמאס ומה שטוב לחמאס רע לרשות הפלסטינית, ורע לתהליך השלום”

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

"דו"ח גולדסטון מזיק לרשות הפלסטינית לא פחות מאשר לישראל", אמר הערב (חמישי) דובר משרד החוץ, יוסי לוי, לקראת ההצבעה מחר על הדו"ח במועצה לזכויות האדם של האו"ם. "הדו"ח טוב לחמאס ומה שטוב לחמאס רע לרשות הפלסטינית, רע לישראל ורע לתהליך השלום".

לוי הוסיף כי במשרד החוץ אין אשליות. "אנו יודעים שחלק מהמדינות מוטות לרעה אוטומטית נגד ישראל ומצביעות אוטומטית נגד ישראל. אנו רוצים להזכיר שחלק מחברות המועצה הן 'מעצמות מוסריות' כגון סודן, סומליה, פקיסטן ומדינות אחרות שזכויות האדם בהן היא בדיחה מרה. המועצה לזכויות אדם ידועה כמעוז אנטי ישראלי הזוי לגמרי והיא המקום שבו הדו"ח ראוי להישאר ולהעלות אבק".

לקראת הדיון בדו"ח גולדסטון במועצת זכויות האדם של האו"ם, שוחח שר הביטחון אהוד ברק, עם מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון. כמו כן, שוחח השר ברק עם היועץ לביטחון לאומי האמריקאי, ג'יימס ג'ונס.

הנציג הפלסטיני בז'נווה איברהים חריישה פתח הערב את הישיבה המיוחדת של מועצת זכויות האדם של האו"ם לדיון בדו"ח גולדסטון. חריישה דיבר בתחילת הדיון על מה שאירע ברצועת עזה ואמר כי "דו"ח גולדסטון חשף את האמת לגבי מה שקרה בעזה".

חריישה הודה לכל מי שסייע לכנס את הישיבה המיוחדת וסיפר כי "מה שהכיבוש עשה ברצועת עזה הוא פשעי מלחמה. קראנו לכנס את הישיבה המיוחדת הזאת על מנת להצביע על דו"ח גולדסטון". לאחר שחריישה סיים את דבריו, דיבר בוועדה נציג לוב בשם מדינות ערב. הנציג הלובי הבהיר כי "מדינות ערב מאמצות את הדו"ח של השופט גולדסטון, מטילות על ישראל אחריות לפגיעה בזכויות האדם, וקוראות לה לכבד את החוק הבינלאומי".

נציג המדינות האיסלמיות נשא אף הוא דברים וסיפר כי "השטחים הפלסטינים נחשפו לפעילויות התנחלות, לשינויים דמוגרפיים, להחרמת שטחים, ולחפירות מתמשכות מתחת למסגד אל אקצא". הוא הוסיף כי "אירגוננו מדגיש את הצורך להקים מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה ירושלים", וציין כי "על הקהילה הבינלאומית להתערב על מנת להפסיק את התוקפנות הישראלית ולסייע לפלסטינים".

(עדכון ראשון 16:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully