וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיה פארו עושה שלום עולמי בשדרות

רמי שני

15.10.2009 / 15:49

הכוכבת ההוליוודית הגיעה לביקור בשדרות. "ביקרתי בעזה וביקרתי בשדרות יש לנו התחייבות לילדי העולם וכשאנחנו רואים מישהו סובל, אנחנו צריכים לסייע לו"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף עריכת וידאו: יאיר דניאל)

"ילדים משני צידי הגבול לא חיים בצורה טובה, הם לא אחראיים לפחדים ולקולות של המלחמה שיוצרים המבוגרים", כך אמרה היום (חמישי) השחקנית מיה פארו, המשמשת שליחה של ארגון יוניצ"ף,בביקור בעיר שדרות. "ביקרתי בעזה וביקרתי גם בבית ספר בישראל. שמעתי את הסיפורים של הילדים. הם פוחדים לקום בבוקר לבית הספר. לא שומעים יותר ציוץ של ציפורים", אמרה.

"זה נורא, שהלב לא חש בטוח. אני מגיעה לכל מקום שבו מעורבים ילדים בקרבות אבל לא ציפיתי למצוא את עצמי כאן", אמרה פארו עם בואה לביקור בשדרות. פארו סיירה בבית ספר וקיבלה הסברים על שברי רקטות הקסאם שנמצאים בתחנת המשטרה בעיר, "התפילה של הילדים משני צידי הגבול היא זהה – לחיות בשלום" היא אמרה.

בהתייחסה לדו"ח השופט גולדסטון הודתה פארו שלא קראה את כולו, אך היא אמרה כי היא סבורה שצריך לחשוב על הילדים שנהרגו ולמנוע מצב כזה פעם נוספת. "יש לנו התחייבות לילדי העולם וכשאנחנו רואים מישהו סובל, אנחנו צריכים לסייע לו. גם כאן וגם בעזה". במענה לשאלה אם היא ניסתה לבקר אצל גלעד שליט הכלוא בעזה, אמרה האורחת, שהיא הגיעה למען הילדים ולא נכנסה לבתי כלא. היא ציינה, כי היא לא מודעת לנושא וביקורה לא נושא אופי פוליטי.

"הממשלה מנעה מגולדסטון להגיע לשדרות"

פארו (64) נחשבת לאחת הנשים המשפיעות בעולם הבידור ומאחוריה קריירה מפוארת הכוללת למעלה מ- 40 סרטים. פארו פרצה לתודעה בעקבות השתתפותה ב-13 סרטים של וודי אלן, בעלה לשעבר, ממנו התגרשה בפרשה מתוקשרת, אשר חשפה כי אלן ניהל רומן עם בתם המאומצת.

כיום פארו פעילה בתחום החברתי בעיקר בנושא זכויות ילדים ומתמקדת בהעלאת המודעות למחלת הפוליו, בה חלתה בילדותה. פארו ביקרה בעבר באזורים מוכי סכסוכים, כמו חבל דרפור, סודן ועוד.

שר הרווחה יצחק הרצוג, שנלווה אל פארו בביקורה, אמר שישראל מפעילה מערכה מדינית בעניין טיהור שמה מהנזק שגרם דו"ח גולדסטון. "ישראל פועלת במערכה מדינית בלתי פוסקת, כדי להציג את הדו"ח שלא לקח בחשבון את הדרך שבה נוצר הסכסוך. במשך שמונה שנים נורו רקטות מעזה, בהן כמעט לא היו תגובות ישראליות. כשהיו, ישראל הזהירה את האזרחים הנמצאים בסביבת הפצצות".

ראש עיריית שדרות דוד בוסקילה, אמר שהעולם נוהג מוסר כפול כלפי ישראל באומרו כי "במדינות העולם יש שתי אמות מוסר. אחת לישראל, אחת לשאר המדינות. מה שמותר לשאר המדינות, אסור לישראל". בוסקילה סיפר כי באחרונה ניהל התכתבות עם השופט גולדסטון ושמע ממנו שהממשלה מנעה ממנו להגיע לישראל.

יו"ר יוניצ"ף ישראל, עו"ד מוריאל מטלון, אמר כי "סניף יוניצ"ף ישראל יעשה כל שביכולתו לסייע לילדים באשר הם. ילדים הנפגעים מאלימות וטרור וגם ילדים שהורהם הגיעו ארצה באופן חוקי וכעט חיים תחת פחד מגירוש. בנוסף, נמשיך לפעול על מנת שיגיעו ארצה נציגים כדוגמתה של מיה פארו, בעזרתם יבין העולם את המציאות הקשה בה חיים ילדי שדרות והסביבה". פארו הגיעה ארצה לקראת השקתו המחודשת של סניף יוניצ"ף ישראל. הסניף הוקם בימים אלה ועו"ד מטלון עומד בראשו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully