וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוד השרון: ילדי הגנים חשופים לרעלים

אייל דץ

15.10.2009 / 14:00

ליד גני ילדים בהוד השרון עובד כבר שנים עסק הפולט רעלים מסוכנים. להורים נמאס. "יש לסגור את המצבעה, כל פעולה אחרת היא כניעה לבעל עסק"

תחת הסיסמא: "אל תפקיר את ילדי הגן - רוצים אוויר נקי מרעלים", הפגינו השבוע הוריהם של ילדי גן לילך וגן סיגלית בהוד השרון מול לשכת ראש העיר. לטענתם, כבר שנים ארוכות פועל בסמוך לגן הילדים בית עסק העוסק בצביעה אשר פועל ללא רישיון עסק, מחזיק חומרים מסוכנים ופולט גזים רעילים המסוכנים לבריאות הילדים. "יש לסגור את המצבעה לאלתר ובסמכות העירייה לעשות זאת באופן מיידי, כל פעולה אחרת היא כניעה לבעל עסק, אשר פועל ללא רישיונות ומעמיד בסכנה את בריאותם של ילדים קטנים", אומרים ההורים.

ההורים זועמים על כוונת העירייה לנהל משא ומתן עם בעלי המצבעה. סגן ראש עיריית הוד השרון יגאל שמעון ומנכ"ל העירייה רפי סער שוחחו עם ההורים, ומסרו להם כי בכוונתם לנהל משא ומתן עם בעל העסק תוך ניסיון להגיע איתו להסדר על צמצום הפעילות במקום ואף על העברתו תוך מספר חודשים מהמקום. ההורים מצידם דורשים את סגירת המקום לאלתר, והודיעו כי בכוונתם להחריף את צעדי המאבק כנגד העירייה עד כדי השבתת גן הילדים והעברת פעילות הגן אל מול משרדי העירייה.

מי צריך רישיון עסק?

ההורים גייסו לצידם את עמותת "אדם טבע ודין" ששלחה מכתב לראש עיריית הוד השרון חי אדיב ודרשו ממנו לפעול לסגירת המצבעה. "לדברי ההורים שפנו אלינו", נכתב בפנייה, "מבירור שערכו עם גורמים שונים בעירייה עולה שהנגרייה פועלת מזה עשרות שנים ללא רישיון עסק. בנוסף, נמסר לנו כי פעילות הנגרייה אינה תואמת את הוראות תכנית המתאר החלה על השטח, תכנית הר/5/302, המייעדת את השטח למבני ציבור. עמדתנו היא כי אין להמשיך לאפשר מצב בו גני ילדים יפעלו בצמוד לבית מלאכה בו מתבצע שימוש בחומרים כימיים וממנו נידפים ריחות ונשמע רעש כחלק משגרת העבודה, ועל עיריית הוד השרון לפעול לאלתר בהתאם לכל דין על מנת להבטיח כי הגנים ברחוב הנגב יפעלו בסביבה בטוחה ובריאה".

רמי שדה, אביה של אחת הילדות מגן לילך אמר לוואלה! חדשות כי הם המומים מתגובת העירייה. "העירייה מנסה למרוח אותנו", אומר שדה. לדבריו, אנחנו מתכוונים להחריף את דרכי הפעולה שלנו ובקרוב מאוד מתכוונים להשבית את גן לילך. העירייה נותנת לפורעי חוק לסכן את חייהם של 70 ילדים במקום להפעיל את סמכותה, לשלוח פקח, ולסגור את המקום שפועל באופן לא חוקי".

"המצבעה תתפנה עוד חודשיים"

עיריית הוד השרון פועלת בנחישות כנגד מפגעי איכות סביבה יחד עם זאת המקום פועל עשרות רבות של שנים ולכן יש קושי בפינויו. עיריית הוד השרון הגיעה להסכם עם בעל המקום כי ב-60 הימים הקרובים יתקיימו עבודות צביעה במקום רק לאחר השעה 16:00 כמו כן, בעל העסק התחייב כי בעוד חודשיים יתפנה מהמקום.

  • עוד באותו נושא:
  • הוד השרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully