וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס ביקש ארכה להשיב להצעת הפיוס המצרית

ניר יהב ואופק עיני

15.10.2009 / 17:45

לאחר שכבר יצאה הודעה לפיה דוחים בחמאס את ההצעה המצרית, שינו בארגון את דעתם וביקשו ארכה של שלושה ימים ממצרים. אבו מאזן מבהיר: "בכל מקרה נלך לבחירות"

"חמאס ביקש ממצרים לדחות את ההחלטה אם לקבל את מסמך הפיוס המצרי בשלושה ימים", כך סיפר הערב (חמישי) בכיר חמאס, איסמעיל רדואן. רדואן הבהיר כי "הדחייה נחוצה לצורך התייעצויות ודיונים נוספים על מנת לגבש את דעת הארגון בנוגע להצעה המצרית".

רדואן הוסיף כי חמאס מעוניין לקיים עוד דיונים פנימיים ודיונים עם הפלגים הפלסטיניים "על מנת לבחור את המועד המתאים ביותר לחתום על הסכם הפיוס". רדואן דחה את האשמות פתח כי חמאס דוגלת בסחבת מכוונת בתהליך הפיוס.

בתוך כך, הודיע יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במסיבת עיתונאים שערך ברמאללה עם ראש ממשלת ספרד חוסה ספאטרו כי במידה שלא יושג הסכם פיוס, החלופה הינה ביצוע הבחירות לפי חוקי היסוד הפלסטיניים. על פי חוקי היסוד, על יו"ר הרשות להודיע כי הבחירות יתקיימו במועד בו היו אמורות להתקיים, כלומר, בינואר 2010.

אבו מאזן הביע זעם על הודעת חמאס שיצאה מדמשק מוקדם יותר היום ואמר כי "אנחנו לא נוקטים בעמדה על בסיס הודעתנו לאמצעי התקשורת. הם היו צריכים למסור לגורמים המעורבים את עמדתם ורק אחר כך לפנות לתקשורת".

מוקדם יותר הודיעה הנהגת הארגון הממוקמת בסוריה כי היא דוחה את הצעת מצרים לפיוס עם פתח. כך דווח בסוכנויות הידיעות. על פי הדיווח, חמאס ושבעה ארגונים נוספים בדמשק, מסרו כי הצעת הפיוס חייבת לעבור שינוי ולכלול התייחסות לזכותם של הפלסטינים להתנגד לכיבוש הישראלי.

לדברי חאלד עבד אל-מג'יד, מזכיר ועדת המעקב העליונה של הוועידה, "ההצעה המצרית לפלגים הפלסטינים אינה מתייחסת למאבק עם ישראל ולמתקפה על בני עמנו", נאמר בהודעה שציינה כי רק שינוי של הנוסח יביא לחתימה. גם בארגון החזית העממית הודיעו כי החליטו לדחות את התוכנית המצרית. "לעולם לא נקבל את ההצעה המצרית", אמרו בארגון.

אבו מאזן מרוגז. Muhammed Muheisen, AP
אבו מאזן נערך לקראת בחירות ברשות הפלסטינית/AP, Muhammed Muheisen

ארגון חמאס הכחיש כבר אתמול את הדיווחים לפיהם נענה להצעת הסכם הפיוס שגיבשה מצרים. דובר הארגון פאוזי ברהום מסר כי בכוונת הארגון לדון בהצעה המצרית ולהעביר את תגובתו בקרוב: "הנהגת חמאס בוחנת את ההצעה המצרית בגישה רצינית וחיובית. הפיוס הוא בחירה שלנו, ואין מי שרוצה בגיבושו יותר מאיתנו", הוסיף.

מוקדם יותר אתמול דווח, כי ארגון פתח חתם על הסכם הפיוס. חבר הוועד המרכזי של פתח, ד"ר ג'מאל מוחייסן, סיפר לסוכנות הידיעות "מען" כי ארגונו חתם על ההסכם משום שחשב שמדובר בהסכם חיובי וכי בכוונת הארגון להגיש את ההסכם החתום למצרים בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully